Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) ضمن درخواست تقویت صنعت دفاعی اروپا گفت صنایع دفاعی اروپا باید «بسیار قدرتمندتر» شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در این خصوص گفت: در مقیاس نیاز‌های نظامی فزاینده با جنگ اوکراین، صنایع دفاعی اروپا باید «بسیار قدرتمندتر» شود و او «ارزیابی مجدد» هزینه‌های نظامی فرانسه خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه در حالی که نمایشگاه بین المللی دفاعی یوروساتوری را در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه افتتاح می‌کرد، گفت «به جلو حرکت نکنیم تا اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، زیاد هزینه کردن برای خرید در جا‌های دیگر نیز عقیده خوبی نیست».

مکرون در حالی این مطلب را عنوان کرد که بسیاری از کشور‌های اروپایی قصد و اراده خود را برای افزایش بودجه نظامی اعلام کرده اند.

او با تکرار درخواستی که پیش از این نیز در زمان ورود خود به کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود، افزود «ما به تقویت صنعت و پایه صنعتی و فناوری دفاعی اروپا بسیار قوی‌تر و بسیار بیشتر از آن چیزی که ضرورت دارد، نیاز داریم در غیر این صورت وابستگی فردا را به وجود خواهیم آورد».

امانوئل مکرون افزود «این پایه اقتدار، استقلال اروپا و فرانسه را اگر بتوانیم با مشارکت‌ها بسازیم -که من آرزو می‌کنم این مشارکت جهانی باشد و من در اینجا شرکای غیر اروپایی زیادی را می‌بینم-، اما من دوست دارم مشارکت‌هایی را بسازم که دوست دارم، من وابستگی‌ها را که ما به طور گسترده و گاهی اوقات به طور روشمند آماده کرده ایم، کمتر دوست دارم».

رئیس جمهور فرانسه درباره وابستگی‌های نظامی فرانسه اعلام کرد «از وزیر (دفاع) و رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح درخواست کرده است در هفته‌های آینده قانون برنامه ریزی نظامی را با توجه به فضای ژئوپلیتیک موجود از نو ارزیابی کنند».

مکرون همچنین گفت فرانسه «در اقتصاد جنگی وارد شده است که من فکر می‌کنم در آن به طور پایداری خود را سازماندهی خواهیم کرد» و «نمی توان در آن با دستور زبانی که یک سال پیش وجود داشت، زندگی کرد».

رئیس جمهور فرانسه یادآور شد «ما در انتظار تغییرات راهبردی برای سرمایه گذاری مجدد نماندیم»، اما بالا گرفتن تهدید‌هایی که بحران اوکراین از ۲۴ فوریه آن را نشان داده است، «ضرورت بیشتر حرکت سریع تر، قوی‌تر و با کمترین هزینه را» را ایجاب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه قدرت نظامی تحولات اوکراین رئیس جمهور فرانسه دفاعی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی