Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:32:12 GMT

تامین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی چالش رباط کریم است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۳۶۰

تامین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی چالش رباط کریم است

به گزارش خبر نگار ایرنا،  امید احمدی عصر دوشنبه در جلسه با مشاور وزیر بهداشت و مسئولین خیرین بهداشت و درمان کشوردر محل فرمانداری با بیان اینکه رباط کریم از نظر رشد جمعیت نسبت به ارزانی مسکن و وجود شهرک های صنعتی متنوع با افزایش چشمگیری مواجه است، اظهار داشت: رشد جمعیت اتباع خارجی در شهرهای پرند، رباط کریم و نصیرشهر بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تهیه نان در رباط کریم با مشکل مواجه شده است، افزود: مصرف نان توسط اتباع در شهرستان بسیار بالا است که مردم را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار رباط کریم با بیان اینکه تنها یک بیمارستان و پلی کلنیک در شهرستان وجود دارد، گفت: مراجعه مردم به بیمارستان دولتی رباط کریم روز به روز بیشتر می شود.

احمدی در ادامه گفت: کادر درمانی و امکانات درمانی بیمارستان از مهمترین دغدغه ها و چالش های درمانی در شهرستان رباط کریم است که توجه ویژه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری پرند بیان کرد: یک بیمارستان خصوصی با ۲۶ تخت با تعرفه‌های آزاد اجازه استفاده قشر مستضعف را نخواهد داد.

فرماندار رباط کریم تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توان خرید دارو و دیگر ملزومات درمانی را ندارند.

احمدی گفت: فقر مالی، اقتصادی و فرهنگی منجر به عدم حضور مردم جهت درمان به مراکز درمانی و بهداشتی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی به هفت منطقه منفصل شهرستان رباط کریم اشاره کرد و افزود: سرای محله در این مناطق می تواند با تغییر کاربری تبدیل به مراکز درمانی و درمانگاهی شود که بروکراسی اداری و پروانه فعالیت مانع از ایجاد مراکز درمانی شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایرنا رباط کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایرنا رباط کریم دانشگاه علوم پزشکی ایرنا رباط کریم رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است