Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@12:14:22 GMT

کیا این علامت خطر رو تو بدنشون دارن؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۴۶۲

کیا این علامت خطر رو تو بدنشون دارن؟

۱. اسم افراد را فراموش می‌کنید ۲. بیش از حد عرق می‌کنید ۳. زیر ناخن‌های دستتان نقطه‌های کوچک قرمز یا سفید می‌بینید ۴. رنگ و رویتان سفید و بی‌حال است ۵. دستخط شما تغییر کرده است ۶. جدیدا خروپف می‌کنید ۷. بیشتر از حالت عادی ادرار می‌کنید ۸. به‌طور مرتب دچار سوزش سر معده می‌شوید ۹. در گونه‌هایتان دچار راش شده‌اید ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دچار بی‌حسی شده‌اید

به گزارش اقتصاد آنلاین، از عارضه‌ها، علائم پنهان دارند. بنابراین به محض اینکه هرگونه تغییری در سلامتی‌تان احساس کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قصد داریم شما همراهان همیشگی را با علائم پنهان بیماری‌ها آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. اسم افراد را فراموش می‌کنید

آیا اسم همکار یا همسایه‌تان را کاملا فراموش کرده‌اید؟ فراموش کردن گه‌گاه نام دیگران طبیعی است؛ به‌ویژه اگر دچار کم‌خوابی باشید یا استرس زیادی داشته باشید. اما اگر به‌طور مرتب اسم دیگران را فراموش می‌کنید یا هنگام حرف زدن، بعضی کلمات را به یاد نمی‌آورید، ممکن است دچار عارضه‌ای به نام «کم‌کاری تیروئید» باشید.

در این عارضه، غده‌ی تیروئید به اندازه‌ی کافی هورمون تولید نمی‌کند که این موضوع منجر به ناتوانی در به یاد آوردن چیزها به‌طور واضح، کاهش سطح انرژی و احساس گیجی می‌شود. فقط در آمریکا، کم‌کاری تیروئید تقریبا ۳۰ میلیون نفر تشخیص داده نشده است، چون این افراد از علائم هشداردهنده‌ی این بیماری خبر ندارند.

اگر شما هم این علائم را تجربه می‌کنید، وقت آن است که آزمایش خون دهید. پزشک می‌تواند سطح هورمون تیروئید را بررسی کرده و برای برگرداندن تعادل، داروهایی را برای شما تجویز کند.

۲. بیش از حد عرق می‌کنید

ممکن است در یک جلسه‌ی کاری استرس‌زا، هنگام انجام ورزش‌های با شدت زیاد یا کنفرانس دادن جلوی تعداد زیادی از افراد عرق کنید. در چنین موقعیت‌هایی عرق کردن طبیعی است.

اما اگر در سایر موقعیت‌های عادی و غیر‌استرس‌‌زا هم عرق می‌کنید، یا به‌طور ناگهانی دچار تعریق شدید می‌شوید، ممکن است مشکلی در سلامتی‌تان وجود داشته باشد. علت این موضوع می‌تواند ابتلا به پرکاری تیروئید باشد که یک عارضه‌ی ژنتیکی است و می‌تواند منجر به تعریق زیاد در کف پا، دست‌ها، صورت و زیر بغل شود.

این عارضه را می‌توان با دارو یا محصولات ضدتعریق مخصوص درمان شود. تعریق زیاد آزاردهنده است و می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری زمینه‌ای باشد. اگر زیاد عرق می‌کنید، برای پیدا کردن علت به پزشک مراجعه کنید.

۳. زیر ناخن‌های دستتان نقطه‌های کوچک قرمز یا سفید می‌بینید

اگر دچار خونریزی رگه‌ای همراه با درد یا تب شده‌اید، باید برای پیدا کردن علت و درمان به پزشک مراجعه کنید.

این نقطه‌های کوچک قرمز زیر انگشت‌های دست، به خونریزی رگه‌ای اشاره دارند. این خونریزی‌ها معمولا در نتیجه‌ی آسیب دیدن ناخن‌ها رخ می‌دهند. به‌طور مثال، اگر یک چیز سنگین روی دستانتان بیفتد یا در روی انگشتانتان بسته شود، ممکن است این نقطه‌های قرمز و سفید را ببینید. اگر این نقطه‌ها بدون هیچ دلیلی زیر ناخن‌های دست شما ظاهر شده‌اند، این موضوع ممکن است نشانه‌ی یک بیماری زمینه‌ای باشد.

ممکن است دچار عارضه‌ای به نام «لوپوس اریتماتوز سیستمیک» (SLE) باشید که یک بیماری خودایمنی است و منجر به لخته‌ی خون و درد مفاصل می‌شود. این احتمال هم وجود دارد که به پسوریازیس ناخن مبتلا باشید.

این اختلال باعث می‌شود سلول‌های پوستی اضافی روی ناخن‌ها جمع شوند. اگر دچار خونریزی رگه‌ای شده‌اید که همراه با درد یا تب است، باید برای پیدا کردن علت و درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر این مشکل با نقطه‌های قرمز روی پوست یا درد مفصلی همراه است هم باید به پزشک مراجعه کنید.

۴. رنگ و رویتان سفید و بی‌حال است

پوست در فصل زمستان درخشندگی خود را از دست می‌دهد و بی‌حال‌تر می‌شود. اما اگر پوستتان به‌طور ناگهانی سفیدتر از حالت عادی شده‌ است، این موضوع می‌تواند علامت کاهش جریان خون در بدن باشد. بی‌حال و سفیدتر شدن رنگ پوست همچنین ممکن است به این معنی باشد که تولید گلبول‌های قرمز خون به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده‌ است.

اگر این مسأله با ضعف و خستگی بدون دلیل همراه است، ممکن است دچار کم‌خونی (آنمی) باشید. در این عارضه، خون برای انتقال اکسیژن به بدن دچار مشکل می‌شود. برای بررسی سطح آهن، باید آزمایش خون بدهید. اگر دچار آنمی باشید، پزشک به شما توصیه می‌کند یک سری تغییرات را در برنامه‌ی غذایی خود ایجاد کرده و مکمل‌هایی را مصرف کنید.

۵. دستخط شما تغییر کرده است

اگر جدیداً بدخط می‌نویسید یا کلماتتان را درهم یا خیلی کوچکتر از حالت عادی می‌نویسید، این مسأله می‌تواند نشانه‌ی اولیه‌ی بیماری پارکینسون باشد. در یک تحقیق، برای تشخیص بیماری، به بیماران گفته شد یک جمله را چند بار بنویسند. نتایج نشان داد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، جملات را هر بار کوچکتر از قبل می‌نوشتند.

ممکن است متوجه شوید که حس بویایی خود را از دست داده‌اید و خواب‌‌های واضحی می‌بینید که باعث می‌شوند در خواب شدیداً تکان بخورید. اگر این علائم چند هفته باقی ماندند، به متخصص اعصاب مراجعه کنید. هر چه سریع‌تر تشخیص انجام شود، زودتر می‌توانید درمان را برای مدیریت علائم شروع کنید.

۶. جدیدا خروپف می‌کنید

بر اساس بنیاد ملی خواب، حدود ۹۰ میلیون از آمریکاییان هر از گاهی خروپف‌ می‌کنند. خروپف مقطعی می‌تواند در اثر ابتلا به آلرژی یا سرماخوردگی رخ دهد. اما اگر هر شب خروپف می‌کنید، ممکن است دچار ورم لوزه یا انحراف تیغه‌ی بینی شده‌ باشید. اگر خروپف شبانه با علائم دیگری مثل فشار خون بالا، درد قفسه‌ی سینه در شب یا ناتوانی در تمرکز کردن همراه است، احتمالا دچار آپنه خواب هستید.

در این عارضه، خواب بیمار به‌طور مدام مختل می‌شود. علت این موضوع این است که عضلات پشت گلو نمی‌توانند مجاری تنفسی را باز نگه دارند. این وضعیت آزاردهنده و خسته‌کننده می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را افزایش دهد.

باید با پزشک مشورت کنید تا ببینید جراحی به حل مشکل کمک می‌کند یا نه. حواستان به خروپف و الگوی خوابیدن خود باشد تا بتوانید اطلاعات لازم را در اختیار پزشک قرار دهید. پزشک می‌تواند یک برنامه‌ی درمانی به شما بدهد تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

۷. بیشتر از حالت عادی ادرار می‌کنید

اگر احسساس می‌کنید بدون هیچ دلیلی بیشتر ادرار می‌کنید، احتمالا مثانه یا کلیه‌هایتان مشکل دارند.

بیشتر افراد، ۶ تا ۷ بار در شبانه‌روز ادرار می‌کنند. با این حال، این موضوع در همه‌ی افراد یکسان نیست. بنابراین اگر تعداد دفعات ادرارتان کمتر یا بیشتر از این میزان است، نگران نشوید. اگر بیشتر از قبل آب یا مایعات می‌نوشید و تعداد دفعات ادرارتان هم بیشتر شده است، این موضوع کاملا طبیعی است. اما اگر احسساس می‌کنید بدون هیچ دلیلی بیشتر ادرار می‌کنید، احتمالا مثانه یا کلیه‌هایتان مشکل دارند.

این موضوع همچنین می‌تواند نشانه‌ی عفونت دستگاه ادراری یا بیماری منتقله از راه جنسی باشد. اگر علت بیشتر شدن ادرار را نمی‌دانید، موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

۸. به‌طور مرتب دچار سوزش سر معده می‌شوید

سوزش سر معده، یک احساس سوزش ناراحت‌کننده در گلو یا قفسه‌ی سینه است که در نتیجه‌ی اسید معده ایجاد می‌شود. این عارضه می‌تواند در نتیجه‌ی خوردن غذاهای تند یا مصرف الکل رخ دهد.

چاقی، استعمال دخانیات یا سبک زندگی غیرفعال هم با سوزش سر معده در ارتباط است. پزشک ممکن است بتواند عاملی که منجر به سوزش سر معده شده را شناسایی کرده و در تسکین آن کمک کند تا از عارضه‌های جدی‌تر در آینده جلوگیری شود.

۹. در گونه‌هایتان دچار راش شده‌اید

هنگام ورزش کردن، زمانی که دچار تب می‌شوید یا وقتی که در آب‌وهوای گرم هستید، گونه‌هایتان قرمز می‌شوند. با این‌ حال اگر متوجه یک قرمزی پروانه‌شکل روی گونه‌هایتان شده‌اید و علت را نمی‌دانید، این مسأله می‌تواند علامت یک عارضه‌ی جدی‌تر باشد. راش یا بثورات معمولا بدون درد و خارش است، با این حال می‌تواند علامت لوپوس اریتماتوز باشد که یک بیماری خودایمنی پیچیده است.

بر اساس گزارش‌های بنیاد لوپوس آمریکا، این بیماری بیشتر خانم‌هایی که سن‌شان بین ۱۵ تا ۴۴ سال است را درگیر می‌کند. ممکن است راش گونه با لوپوس مرتبط نباشد، اما بهترین کار این است که پزشک شما را معاینه کند تا از عدم ابتلا به لوپوس مطمئن شوید. هر چه زودتر پزشک به شما یک برنامه‌ی درمانی بدهد، احتمال اینکه بتوانید از سایر علائم بیماری لوپوس اجتناب کنید، بیشتر می‌شود.

۱۰. دچار بی‌حسی شده‌اید

اگر در یک طرف بدن یا صورت، بازوها یا پاها دچار احساس سوزن‌سوزن شدن یا گزگز شده‌اید، ممکن است دچار سکته شوید.

بی‌حسی می‌تواند نشانه‌ی این باشد که زیاد نشسته‌اید. اما اگر در یک طرف بدن یا صورت، بازوها یا پاها دچار احساس سوزن‌سوزن شدن یا گزگز شده‌اید، ممکن است دچار سکته شوید. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، مراجعه‌ی فوری به پزشک است. علاوه بر بی‌حسی، ممکن است احساس گیجی‌ ناگهانی، تاری دید یا دشواری در صحبت کردن را هم تجربه کنید.

اگر احساس می‌کنید علت بی‌حسی شما سکته نیست، احتمالا علت آن اختلالات دیگر مثل بیماری گریوز و یا عارضه‌های ناشی از دیابت است. اگر علائم سکته را دارید و فکر می‌کنید قرار است سکته کنید، فورا با ۱۱۵ تماس بگیرید.

منبع: دیجی کالا مگ

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو علائم بیماری کم خوابی فراموشی پزشک مراجعه کنید تواند نشانه ی ادرار می کنید ممکن است دچار حالت عادی سوزش سر معده گونه هایتان عرق می کنید ی تیروئید یک بیماری اگر دچار ناخن ها نقطه ها شده اید اما اگر بی حال بی حسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر جمعه یا واحد مسکونی در بلوار عماریاسر قم دچار انفجار شد.

دو دستگاه خودروی آتش نشانی به محل این حادثه اعزام شدند تا مصدومان حادثه را از این منزل مسکونی خارج کنند.

در این حادثه که علت آن مشخص نبوده، یک خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد.

کد خبر 6089362

دیگر خبرها

  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری