Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور که با محوریت قرارگاه شهید علم الهدی و با حضور روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه ها و هم چنین مسئولان سازمان بسیج دانشجویی در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور یک فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی ابداعاتی در حوزه های مختلف داشته و از فناوری ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده کرده است، البته نزدیکی ما به این فناوری ها موجب شده ادراک دقیقی نسبت به آن ها نداشته باشیم؛ با این اوصاف تنها با یک نگاه از بیرون می توانیم بفهمیم که این اتفاقات چه قدر بزرگ بوده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، دستاوردهای بی‌نظیری داشته  است، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردها فناوری فرهنگی، اجتماعی راهیان نور بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اردوهای راهیان نور در ایام شیوع کرونا با خلأ مواجه شد، اما امروز این ادراک به وجود آمده که با رعایت پروتکل ها می توان این فناوری را احیا کرد.

کلانتری ضمن قدردانی از روسای دانشگاه های فرهنگیان، علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای برای اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی حرفه ای علی رغم مشکلاتی که داشتند سعی کردند که در حد توان خود برای برگزاری اردوهای راهیان نور کمک کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه ضمن قدردانی از نقش آفرینی مجموعه سپاه و بسیج در برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد: تقریبا تمام هماهنگی لازم در مناطق عملیاتی و در دانشگاه ها برای برگزاری اردوهای راهیان نور توسط سپاه و بسیج انجام شد، بنابراین اگر اتفاقی در این حوزه افتاده با میدان داری سپاه و بسیج بوده است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی و راهپیمایی اربعین باز هم با میدان داری قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی برگزار می شود اظهار داشت: فرصت بی نظیری هستند که بتوانیم جامعه مخاطب و قشر خاکستری را با این وقایع همراه کنیم و قطعا تداوم ارزش ها در بین نسل های مختلف در خلال رویدادهای مانند اردوهای راهیان نور و یا راهپیمایی اربعین اتفاق می افتد.

کلانتری افزود: همان طور که در اردوهای راهیان نور شاهد تنوع حضور افراد بودیم باید این موضوع در راهپیمایی اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از طریق این رویداد همه افراد را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی ادامه داد: معتقدم راهپیمایی اربعین و اردوهای راهیان نور باید شمولیت داشته باشند و ما بتوانیم تمام انجمن ها، تشکل ها و هیئت ها را در قالب این برنامه ها تحت پوشش قرار بدهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ورود تشکل ها و انجمن ها به فعالیت های بین المللی به ویژه در حوزه کشورهای مقاومت تصریح کرد: امیدواریم همزمان با برگزاری راهپیمایی راهیان نور در یک روز شاهد برگزاری یک رویداد در قالب یک ازدحام عظیم با حضور دانشگاهیان و دانشجویان باشیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی برای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تاکید کرد و افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس 22 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در یک سوله با مهندسی معکوس تلاش می کنند تا بمب تولید کنند اما پس از آنکه نیروهای امنیتی عراق متوجه این موضوع می شوند با یک فروند میراژ اختصاصی این سوله را بمباران می کنند و تمامی این دانشجویان به شهادت می رسند.

کلانتری تأکید کرد: به هر روی یکی از نیازهای دانش بنیانی ما همین موضوع است ولی شهادت این دانشجویان از دانشگاه تبریز هم فراتر نرفته و صرفا به یک رویداد سالانه محدود شده و این در حالی است که این جریان می تواند برای جریان دانشجویی هویت ساز باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به افول فعالیت های فرهنگی در ایام فراگیری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: برنامه های مانند اردوهای راهیان نور می توانند برنامه های فرهنگی را در دانشگاه ها احیا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم راهپیمایی اردو ویروس تبریز معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اردوهای راهیان نور راهپیمایی اربعین دانشگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور