Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:02:58 GMT

جرایم در سرپل‌ذهاب ۵۰ درصد کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۶۷۲

جرایم در سرپل‌ذهاب ۵۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین حیدری روز دوشنبه در گردهمایی آموزشی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سرپل ذهاب با موضوع پیشگیری از جرایم و دعاوی و مقابله با آسیب های اجتماعی با حضور جمعی از مسوولان، افزود: این آمار نشان از همکاری مردم فهیم سرپل ذهاب با مجموعه ی دادگستری در پیشگیری از جرم دارد که باعث شده سند تحول قضایی را مطابق با برنامه و حتی جلوتر از آن پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز گفت: در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و در پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی و با محوریت نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها امروز به شهرستان سرپل ذهاب آمدیم.

نیکزاد عباسی افزود: در این جلسه به بحث و بررسی پیرامون نقش محوری و اساسی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی به ویژه در جرایمی که در حوزه روستاها صورت می‌گیرد پرداختیم.

وی اظهارداشت: موارد مربوط به بخش های منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی به طور غیرمجاز، جرایم حوزه  آب، جرائم میراث فرهنگی مربوط به تصرف که در روستاها صورت می گیرد، موارد قانونی سند تحول قضایی را در جلسه تبیین و تشریح کردیم که نشان می‌دهد دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در شهرستان سرپل ذهاب نقش چشمگیری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب دادگستری دهیاران سند تحول قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب دادگستری دهیاران سرپل ذهاب دادگستری دهیاران سند تحول قضایی دهیاران و شوراهای اسلامی آسیب های اجتماعی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران