Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی دریانوردی با حضور مقامات و مسؤولان دریا و بندر و فعالان صنعت دریانوردی آغاز شد.در این نمایشگاه یکصد شرکت دریایی و بندری فعال هستند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مدیرعامل شرکت صدرا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: شرکت صدرا حدود 50 سال در صنایع دریایی کشور سابقه فعالیت دارد و قدیمی‌ترین کشتی‌سازی ایران در فراساحل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زارعی با اشاره به حمایت این شرکت از صنایع دریایی اظهار داشت:‌ صدرا در حوزه مهندسی خرید و اجرای پروژه‌های فراساحل و دریایی فعالیت دارد. در حوزه فراساحل میادین رشادت، ابوذر، سلمان و پارس جنوبی، صدرا نقش عمده ای دارد همچنین در حوزه سازه‌های دریایی و حمل و نصب این سازه‌ها این شرکت فعال است.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به ساخت 10 سکوی گازی توسط صدرا گفت: این 10 سکو را برای پارس جنوبی ساختیم و برای فازهای 13، 22،23،24، 17 و 18 پارس  جنوبی نصب و راه‌اندازی شد. 

زارعی ادامه داد:‌در حوزه ساخت شناورهای تجاری نظیر صیادی، کانتینربر فعال هستیم.

وی با اشاره به ساخت اولین شناور لوله‌گذار ساخت داخل توسط صدرا گفت: بارج‌های حمل سازه دریایی با ظرفیت 10 تا 20 هزار تن در فضا ساخته شد ضمن اینکه ظرفیت 5 هزار تنی در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت دکل‌های حفاری خشکی و دریایی در صدرا وجود دارد، گفت: دکل حفاری امیرکبیر با ظرفیت 14 هزار تن برای آب‌های عمیق تا هزار متر طراحی شد.

وی با بیان اینکه کارخانجات کشتی‌سازی صدرا در بوشهر فعال است گفت: کارخانه سازه فراساحل در جزیره صدرا داریم همچنین در شمال کشور و دریای خزر، بندر امیرآباد مجتمع صدرای خزر را داریم.در شمال کشور دکل حفاری ساختیم همچنین نفتکش ایران ـ نکا ساخته شد.

وی با اشاره به قرارداد ساخت 4 فروند نفتکش افراماکس برای کشور ونزوئلا توسط صدرا گفت:‌ قرارداد ساخت این کشتی‌ها سال 86 منعقد شد اما عملیات اجرایی از سال 88 آغاز شد اولین فروند آن سال 91 تحویل شد و دومین فروند آن دو روز پیش و همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران تحویل ونزوئلا شد.

وی به مختصات کشتی‌های افراماکس اشاره کرد و گفت:‌ این کشتی‌های نفتکش 250 متر طول، 44 متر عرض و 21 متر ارتفاع آبخور دارد و توانایی حمل 113 هزار تن و میعانات گازی دارد.

زارعی اضافه کرد:‌ سومین نفتکش افراماکس 30 درصد در مهندسی، خرید و ساخت (EPC) پیشرفت دارد.

* ظرفیت ساخت کشتی برای تقاضای داخلی

مدیرعامل شرکت صدرا اضافه کرد:‌ با شروع کار دولت سیزدهم توافقات خوبی در ساخت کشتی داشتیم. قرارداد ساخت دو فروند کشتی جنرال کارگو با ظرفیت 3500 تن در یارد شمال برای کشتیرانی جهوری اسلامی ایران داریم همچنین در حال مذاکره برای قرارداد دیگر در ساخت حوزه شناور برای شرکت‌های داخلی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دریایی علی زارعی صنایع بندری دریا و بندر مدیرعامل شرکت صدرا مدیرعامل شرکت صدرا صنایع دریایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختی در نشست کار گروه روابط عمومی‌های شمال غرب کشور که در زنجان برگزار شد، گفت: حوزه رسانه تنومندترین شاخه هر واحد روابط عمومی است و علیرغم اهمیت تمام جوانب کاری در روابط عمومی‌ها، همچنان رسانه مهمترین رکن این نهاد است.

اظهار کرد: نقشه راه روابط عمومی صنعت آب و فاضلاب کشور بر اساس برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف تعریف شده طراحی شده است و تمامی استان‌ها در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب، گذر از تنش آبی، تولید محتواهای فاخر و آموزشی از جمله اهداف ترسیم شده برای فعالیت‌های دفاتر روابط عمومی در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در سال جاری است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برنامه ریزی، قدرت مدیریت، فعال بودن و دانش محوری مهمترین خصوصیات یک روابط عمومی روزآمد محسوب می‌شود گفت: در خصوص حمایت‌های ستادی از روابط‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: روابط عمومی کارآمد باید دارای قدرت پیش بینی، تشخیص و جریان سازی بوده و با ترسیم نقشه راه در زمینه‌های مختلف رسانه‌ها را با خود همراه کنند.

بختی با تاکید بر اهمیت مستند سازی در صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: دفاتر روابط عمومی در استان‌ها باید ضمن توسعه اقدامات و افزایش تولیدات در حوزه مستند از استعدادها و ظرفیت‌های بومی که در کشور وجود دارد نیز نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 6091968

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود