Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@07:11:27 GMT

افزایش اختیارات سازمان تعزیرات با موافقت سران قوا

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۷۰۲

افزایش اختیارات سازمان تعزیرات با موافقت سران قوا

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات در برنامه پل مدیریت رادیو تهران، گفت: مجازات‌ها با موافقت سران قوا افزایش یافته و اکنون دارای بازدارندگی است و علاوه بر اختیار پلمب برای هر مرتبه تخلف، ضریب پنج جریمه نقدی تعیین شده در قانون لحاظ می‌شود و از امروز بناست که در کنار نظارت بر مراکز تولید مهم، موضوع پلمب اصناف متخلف و برخورد حداکثری با متخلفان برابر قانون نیز در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصانلو با اشاره به فعالیت رؤسای شعب پرونده‌های مهم و ملی گفت: یکی از رؤسای شعب ملی امروز در استان قزوین حضور یافت و کارخانه شوینده‌ای که بدون ضابطه افزایش قیمت داشت رسیدگی و ملزم شد قیمت ۵۰۰ هزار کارتن شوینده را اصلاح و عرضه کنند.

وی با اشاره به اصلاح آئین نامه سازمان تعزیرات و افزایش اختیارات با موافقت سران قوا به منظور حضور مستمر در بازار با توجه به رویکرد دولت انقلابی، اضافه کرد: در ایام نوروز ۵۰ هزار گشت مشترک انجام‌شده که منظور از گشت، حضور رئیس شعبه تعزیرات به همراه بازرسان در محل‌های احتمالی وقوع تخلف برای صدور حکم در محل است.

معاون وزیر دادگستری گفت: بر اساس قانون و مصوبه اختیارات سران قوا هر کالایی که ضبط می‌شود، حکم الزام به عرضه صادر می‌شود و جریمه می‌شود و اگر شاکی خصوصی داشته باشد، حق او به وی اعاده می‌شود.

اصانلو گفت: قرار هست که رسیدگی به پرونده تسریع شود و مجازات‌ها بازدارنده باشد بنابراین مردم و کسبه عزیز اگر کسی به اسم تعزیرات مراجعه کرد، کارت شناسایی مشاهده کنند و بدانند که حضور رئیس شعبه تعزیرات همراه بازرسان با ماشین آرم دار سازمان تعزیرات است.

رئیس سازمان تعزیرات در پاسخ به این سوال مردمی که مصوبه گران کردن کالاها باعث گرانی است، گفت: چیزی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شد، در بحث روغن بود که گفتند برخی واحدهای تولیدی که روغن را احتکار و تولید را متوقف می‌کنند، مصوب شد روغن به نرخ جدید به فروش برسد و ما به التفاوت به حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز شود که برخی سودجویان این مصوبه را به تمام کالاها تعمیم دادند که این موضوع مورد نقد ما نیز بود.

وی اشاره کرد: ما در جنگ هستیم و یک بخش از جنگ، جنگ اقتصادی است و بخش دیگر جنگ روانی که سعی کردیم برنامه‌های سازمانی را پیش ببریم و در کنار آن نیز اطلاع رسانی لازم را نیز انجام دهیم و با عملکردمان به مردم عزیز خدمت کنیم./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان تعزیرات مجازاتها موافقت سران قوا سازمان تعزیرات سران قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم