Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان در جلسه امروز شورای شهر اهواز، عملکرد مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز با ارائه گزارشی از سوی سرپرست این مرکز بررسی و پس از طرح مشکلات، ایرادات و ظرفیت‌های آن بر لزوم تصمیم‌گیری برای فعالیت آینده این مرکز تاکید شد.

سید فرج موسوی سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۳ خردادماه) برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از مهرماه سال ۹۳ اظهار کرد: برای آموزش در مراکز دارای یک تا دو هزار دانشجو استانداردهایی تعیین شده است؛ به طور مثال برای یک هزار دانشجو باید ۷۱۰ مترمربع فضای آموزشی وجود داشته باشد که اکنون ۴۵۰ مترمربع است و امکانات در همه شاخص‌ها از استاندارد کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۵ دی‌ماه سال گذشته دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در نامه‌ای عنوان کرد که به دلیل نداشتن فضای آموزشی به میزان کافی نمی‌توانیم در مهرماه دانشجو بپذیریم و با چالش مواجه شدیم بنابراین با یک فرهنگ‌سرا تعامل کردیم و علاوه بر پذیرش دانشجوی جدید، مجوز افزودن هفت رشته جدید دیگر نیز اخذ شد. در بهمن‌ماه امسال نیز ۱۱ رشته کاردانی و ۱۰ رشته کارشناسی جدید افزوده خواهند شد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز عنوان کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون ۸۰۰ نفر در مهرماه پیش ثبت نام کرده‌اند و یک هزار و ۲۶۴ دانشجوی فعال نیز داریم. تاکنون ۲ هزار و ۲۹۴ نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند که ۸۰ درصد این افراد از نیروهای شهرداری هستند.

موسوی با اشاره به کاهش سکشن‌های این مرکز بیان کرد: ۱۹۰ استاد در این دانشگاه تدریس می‌کردند که با بررسی‌ها مشخص شد ۴۵ استاد بدون کد هستند و صلاحیت علمی و عمومی تدریس ندارند که این افراد را حذف کردیم. مشکلات در حوزه آموزش، تشکیل نشدن شورای آموزش، سامان‌دهی نیروها و موارد دیگر را نیز پیگیری و رفع کردیم.

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز بیان کرد: تا پیش از این کلاس‌های دروس عملی به صورت صوری برگزار می‌شد و چاپ کتاب نیز بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد و دانشگاه علمی کاربردی خوزستان انجام می شد. کارکنان دو شغله نیز در این مرکز به کارگیری شده بودند و کارکنان نیز بعضا در ساعات اداری در محل کار حضور پیدا نمی‌کردند و غیبت‌های مکرر داشتند.

موسوی با اشاره به تحویل گرفتن این مرکز با یک میلیارد تومان بدهی، عنوان کرد: تحصیل همزمان پنج نفر از پرسنل مرکز در این دانشگاه نیز وجود داشت در حالی که این کار تخلف است. هفت نفر از پرسنل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند که پنج نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و از ادامه تحصیل دو نفر دیگر جلوگیری کردیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز گفت: ایستادگی سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری و اخراج هفت نفر از پرسنل این مرکز که در محل کار حاضر نبودند یا دو شغل داشتند با وجود اینکه قطعا تحت فشار بود، قابل تقدیر است.

وی افزود: نیروهایی در حوزه پسماند داریم که در محل کار حضور ندارند، چرا مدیرشان شجاعت اخراج‌شان را ندارند؟ برخی نیروهای این حوزه ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و در حال دریافت حقوق هستند و برخورد با این افراد شجاعت می‌خواهد.

در ادامه محمدمهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز نیز گفت: دانشگاه‌های علمی کاربردی با نگاه نیازمحور و مهارتی آموزش‌ها را ارائه می‌دهند. یکی از خلاءها و چالش‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف، شکاف بین علم و عمل است بنابراین وجود دانشگاه‌های علمی کاربردی به منظور پوشش این خلاء و پر کردن این شکاف است.

مطیعی با تقدیر از سرپرست مرکز علمی کاربردی شهردای اهواز بابت سامان‌دهی نیروهای این مرکز بیان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه آموزش نداشتن صلاحیت علمی، عمومی و سیاسی است؛ سرپرست این مرکز ۴۵ تا ۵۰ عضو را حذف کرده است که اقدام بسیار خوبی است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز بیان کرد: کسانی که صرفا با رویکردهای سیاسی به موضوع نگاه می‌کنند تعداد نفرات را کم و سکشن‌ها را زیاد می‌کنند تا بتوانند اساتید مدعو بیشتری را برای پرداختن به مسائل سیاسی داشته باشند بنابراین اقداماتی مانند کاهش سکشن‌های این مرکز، امری بسیار ویژه در این حوزه است.

وی عنوان کرد: ریل‌گذاری در حال انجام است و باید کمک شود که این ریل‌گذاری در همه حوزه‌ها صحیح و پایه‌ای باشد. 

در ادامه سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز گفت: آموش ندادن پرسنل در واحدهای مربوطه و تخصصی، موجب هدر رفتن منابع مالی و زمانی شهرداری و اشتباه در اجرای پروژه‌ها شده و خسارت جبران‌ناپذیری به شهر وارد کرده است؛ ممکن است علت عمده وضعیت شهر، این وضعیت باشد.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی شهرداری برای آموزش نیروهای این نهاد تشکیل شده است و سالیان سال در حال فعالیت است اما آیا این مرکز توانسته آموزش خوبی به کارکنان ارائه دهد؟ یک نفر را سراغ نداریم در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک، آموزش‌هایی از طریق این مرکز دریافت کرده باشد. مشاهده کردیم که فردی که در بخش فرهنگی کار می‌کرد اکنون معاون حوزه ترافیک یکی از مناطق است در حالی که عنوان می‌کند اطلاعاتی در این حوزه ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: عنوان شده به برخی اطلاعات مالی مرکز علمی کاربردی شهرداری دسترسی ندارند و تا سال ۱۴۰۰ این اطلاعات مجهول بوده است اما در دی‌ماه همان سال گزارش برآیند مالی داده شده است. چگونه زمانی که مشخص نیست در مرکز چه اتفاقی افتاده است، این گزارش ارائه می‌شود؟

وی بیان کرد: قرارداد نیروهای این دانشگاه، قرارداد معین موقت یعنی یک ساله است بنابراین این نیروها امکان فعالیت در واحدهای مختلف شهرداری را ندارند.

وی افزود: در حال حاضر تراز مالی این مرکز منفی است و علاوه بر این، آموزش نیروهای شهرداری نیز انجام نشده است؛ مرکزی که تنها دردسری برای شورا و شهرداری است باید به دانشگاه علمی کاربردی خوزستان تحویل داده شود.

سید محمدعلی پورموسوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز نیز گفت: متاسفم که هیچ کدام از کارها، مانند امضای چک‌ها انجام نشده است.

وی افزود: تصمیم‌گیری در فضای شهرداری اهواز کند است و این مساله مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند اما باید تکلیف‌مان با مرکز علمی کاربردی شهرداری در اسرع وقت روشن شود تا به جایی برسیم که استاندارد  مورد نظر  شهرداری است.

پورموسوی بیان کرد: در حال حاضر نیروی دارای تحصیلات عالی به اندازه کافی در شهرداری اهواز وجود دارد اما از نظر مهارتی مشکل داریم بنابراین باید دوره‌های مهارتی مبتنی بر داده‌های شهرداری برای نیروها پیش‌بینی شود تا در جاهایی که خلاء و مشکل داریم آموزش‌ها ارائه شود که در صورت انجام این کار، ادامه فعالیت مرکز علمی کاربردی خوب است.

محمدحسین ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز نیز با اشاره به ایردات مختلف مرکز علمی کاربردی شهرداری گفت: دانشگاهی داریم که در آن به اندازه ۱۰ سال دکتری تخصصی تخلف آموزش داده شده است. چند هزار نفر از کارمندان شهرداری در این دانشگاه آموزش دیده‌اند که با این آموزش‌ها وارد سیستم شهرداری می‌شوند در حالی که می‌توانستیم به خوبی از ظرفیت این دانشگاه استفاده کنیم.

حجت‌الله زارع زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز گفت: مرکز علمی کاربردی موسوم به شهرداری اهواز است و نیروهای این دانشگاه هیچ رابطه شغلی با شهرداری ندارند و به همین دلیل بعد از گذشت شش ماه از روی کار آمدن سرپرست این مرکز، هنوز مساله امضاء حل نشده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مرکز در مرحله گذار است و باید به این نتیجه برسیم که آیا این مرکز را می‌خواهیم یا خیر؟

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: اقدامات در حوزه سامان‌دهی نیروهای این مرکز خوب بوده اما کافی نیست. سه نفر از نیروهای مازاد این مرکز مربوط به سال‌های اخیر اما نه دوره ششم هستند.  

زارع‌زاده بیان کرد: عده‌ای آمدند و نیروهایی که مشخص نیست کجا گزینش یا صلاحیت‌سنجی شده‌اند در این مرکز هل داده شدند بنابراین اگر شهرداری الحاق این مرکز را بپذیرد یعنی این نیروها را پذیرفته است در حالی که همه تلاش ما این است یک نیروی کار به شهرداری اضافه نشود.

وی عنوان کرد: اگر به این نتیجه رسیدیم که این مرکز به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبدیل شود باید نقش دانش‌افزایی و افزایش مهارت کارکنان را ایفا کند بنابراین توسعه تعداد رشته، فضیلت نیست.

نایب رئیس شورای شهر اهواز  گفت: استمرار و افزوده شدن رشته‌های جدید کاردانی در شرایطی که اکنون در کشور لیسانس نیز به عنوان پایه مدرک تحصیلی نیست، مفهومی ندارد.

زارع‌زاده افزود: کانکس‌های رها شده و فضای فیزیکی ساختمان این مرکز مناسب نیست و باید به این موارد توجه شود.

در ادامه سید محسن موسوی‌زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: اگر گزارش ارائه شده را کسی بشنود فکر می‌کند چه خبرهایی در این مرکز بوده است؟ بنابراین با سیاه‌نمایی مخالف هستم. فعالیت این مرکز از صفر و با امکانات محدود و مشکلات آغاز شد.

وی افزود: متولی این مرکز، دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بود که هر آنچه از مسئول آن می‌شنیدیم تمجید از فعالیت‌های علمی این مرکز بود. این مرکز به صورت مستقیم زیر نظر شهرداری نبود و اشرافی بر عملکرد آن نداشت و تنها فضایی در این خصوص اختصاص داده بود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: بنابراین انتقاد نکردن اعضای شورا و شهرداری به دلیل این بود که زیر نظر شهرداری نبود. سال آخر دوره پنجم شورای شهر در قالب نامه‌ای از مرکز عنوان شد باید این مراکز زیر نظر شهرداری قرار بگیرند بنابراین رئیس وقت دانشگاه علمی کاربردی خوزستان دعوت شد و بحث‌ها بر سر این بود که حسابرسی کاملی از آن داشته باشیم و بعد این مرکز زیر نظر شهرداری قرار بگیرد که برخی گفتند این مرکز زیر نظر شهرداری نبوده و نیازی به حسابرسی نیست و پس از تسویه حساب، مرکز را بدون عیب و نقص تحویل بگیریم.

وی با اشاره به نبود امنیت شغلی برای کارکنان این مرکز افزود: اکنون باید تکلیف این مرکز مشخص شود و اگر قرار است زیر نظر شهرداری قرار بگیرد باید مشکل نیروهای آن حل شود.  باید یک بار برای همیشه مشکلات این مرکز را رفع کنیم و با رویکرد علمی، پژوهشی و آموزشی از این ظرفیت استفاده کنیم.

علی مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز گفت: هر موسسه‌ای و حتی موسسات کوچک نیاز به حسابرسی دارند. با مجوز شورای شهر این مرکز راه‌اندازی شده و حتی اگر زیر نظر شهرداری نبود باید حسابرسی آن انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز دانشگاه علمی کاربردی خوزستان رئیس شورای شهر اهواز شورای شهر اهواز گفت رئیس کمیسیون آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان