Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور در طول جنگ اوکراین تلاش کردند با تحریم نفتی و گازی روسیه، به صادرات انرژی این کشور ضربه بزنند، اما اکنون تازه‌ترین گزارش‌ها از ناکارآمدی این تلاش‌ها خبر می‌دهد.

طبق گزارش سرویس جهانی بی بی سی، طبق یکی از تازه‌ترین گزارش‌هایی که از سوی یک اندیشکده فنلاندی منتشر شده، روسیه ظرف ۱۰۰ روز نخست جنگ اوکراین، قریب به یکصد میلیارد دلار از صادرات نفت و گاز درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرکز تحقیقات در زمینه انرژی و هوای پاک» (CREA) که یک اندیشکده غیرانتفاعی در هلسینکی در پایتخت فنلاند است، در تازه‌ترین گزارش خود گفته روسیه در صد روز نخست جنگ اوکراین – یعنی از تاریخ ۲۴ فوریه تا سوم ژوئن، ۹۷ میلیارد دلار از صادرات سوخت‌های فسیلی درآمد کسب کرده است.

این اندیشکده با بیان اینکه درآمد‌های روسیه از صادرات این محصولات از ماه مارس با کاهش روبرو بوده؛ اما اذعان کرد میزان این صادرات همچنان بالاست. این مؤسسه همچنین در خصوص راه‌های گریزی که در تلاش برای محدود کردن واردات از روسیه وجود دارد، هشدار داد.

طبق گزارش این اندیشکده، اتحادیه اروپا ۶۱ درصد از این واردات را به ارزش ۵۹ میلیارد دلار تشکیل می‌دهد. این گزارش با ادعای اینکه روسیه، روزانه برای جنگ اوکراین به میزان ۸۷۶ میلیون دلار هزینه می‌کند، گفته است هنوز درآمد‌های روسیه بیشتر از هزینه‌هایی است که این کشور در صد روز نخست پرداخته است.

اذعان این اندیشکده فنلاندی به درآمد بالای روسیه از صادرات انرژی در زمان جنگ اوکراین در حالی است که اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس از جمله طرف‌هایی بوده اند که پیشتر از تعهد برای کاهش صادرات از روسیه سخن گفته بودند.

همچنین پیشتر نیز برخی رسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌هایی اذعان کرده بودند با آنکه غرب می‌خواهد با تحریم سبب از کار انداختن ماشین جنگی روسیه شود، اما بالا رفتن بهای انرژی درآمدی میلیاردی را نصیب روسیه کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم روسیه تحریم انرژی صادرات نفت و گاز میلیارد دلار جنگ اوکراین روز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است