Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست و روز ملی محیط بان که در تقویم هفته محیط زیست در سال جاری با عنوان "محیط زیست، محیط بان، ایثار و شهادت"؛ همایش تجلیل از محیط بانان کردستان در سالن اجتماعات شهدای محیط بان حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان در این همایش ضمن اشاره به نقش ارزشمند و تأثیرگذار محیط بانان گفت: محیط بان کسی است که در خط مقدم حفاظت از حیات زیستمندان قرار دارد و ما باید برای این قشر ارزش قائل شویم ، فعالیت محیط بانان در لباس مقدس محیط بانی، مایه افتخار و عزت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرالله مرادی گفت: ارزشمندترین منبع حیات در دنیا، تنوع زیستی است و کشور‌هایی پیشرفته هستند که از منابع زیستی خود بخوبی حفاظت می‌کنند و در این راستا، محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند.

او محیط بانان را بازوی توانمند و فعال بدنه اصلی حفاظت محیط زیست دانست و گفت: حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش استان، مرهون پایش، گشت و کنترل مداوم شبانه روزی آن‌ها در مناطق و زیستگاه‌ها است.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان می گوید: امنیت غذایی و سلامت در گرو حفظ تنوع زیستی است و پرسنل حفاظت محیط زیست از بالاترین سطح تا پایین‌تر سطح نقشی انکار ناپذیر در سلامت کره زمین ایفاء می‌کنند.

او می گوید: جانور وابسته به زیستگاه و خود زیستگاه شامل گیاه، خاک و اقلیم است و هر گونه تخریبی در گیاه موجب تخریب زیستگاه و در نتیجه تهدید و نابودی جانوری خواهد بود، تخریب زیستگاه مهمترین عامل خطر انقراض گونه‌های جانوری است، پس تنوع زیستی که شامل تنوع جانوری، تنوع ژنتیکی، تنوع اکوسیستمی و تنوع گیاهی است موضوع مهم محیط زیست است.

در ادامه مراسم ضمن قدردانی از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر پرسنل حفاظت محیط زیست بویژه یگان حفاظت، از محیط بانان نمونه استان کردستان وکارمندان فعال با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته محیط زیست روز ملی محیط بان تجلیل از محیط بانان حفاظت محیط زیست محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند