Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: وجود کودکان کار در شأن پایتخت کشور اسلامی‌مان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در سلسله پیگیری و بازدیدهای دستورات رئیس محترم‌ جمهور، دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان، حجت‌الاسلام احمد صالحی راهی مرکز نگهداری کودکان کار یاسر شد، تا ضمن دیدار کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست کار در شهر تهران، پیگیر دستورات آیت‌الله رئیسی در بازدید از این مرکز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است رئیس محترم جمهور در اولین برنامه کاری خود بعد از اعلام ریاست جمهوری در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۰ به مناسبت عید سعید غدیر خم به میان این کودکان و نوجوانان کار رفته و برای رفع مشکلات آن مرکز دستوراتی صادر شده بود.

حجت‌الاسلام صالحی بعد از بازدید از کارگاه‌های کیف و سفال‌سازی آن مرکز، به میان نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست رفت تا ضمن گپ و گفت صمیمی، ساعتی را در میان کودکان و پرسنل مرکز نگهداری سپری نماید.

سپس جلسه‌ای متشکل از مدیرکل رسیدگی به شکایات ریاست جمهوری، رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاونین ایشان، مشاور شهردار و مسئول ارتباطات مردمی شهرداری تهران، شهردار منطقه، به ریاست رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برپا شد.

پس از استماع گزارشات و صحبت‌های علیپور مدیر مرکز‌ نگهداری در راستای رفع مشکلات موجود؛ آقای قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: همان‌طور که رهبر معظم مسائل مربوط به کودکان کار را یکی از مسائل آسیب اجتماعی برشمرد، ضرورت توجه بیشتر به این امر لازم است.

قادری افزود: از مشکلات پیچیده بهزیستی میزان مهاجرت‌های صورت گرفته است و صرفا بهزیستی به تنهایی عهده‌دار وضعیت کودکان کار نیست و ۱۴ نهاد دولتی در این موضوع مسئولیت رسیدگی دارند.

صدرزاده هم به نمایندگی از شهردار تهران گفت: اقدامات موثر و مفیدی در دوره آقای زاکانی در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته و شهرداری تهران آمادگی‌ دارد تا در کنار بهزیستی این اقدامات را گسترش دهد.

در پایان حجت‌الاسلام صالحی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) ابتدا دستور داد با توجه به مشقات تنها مرکز نگهداری پسران کار در تهران و به پاس زحمات پرسنل زحمتکش آن مرکز و بنا به درخواست کودکان کار مبنی بر عدم شرایط مساعد رفاهی و ورزشی، همگی آنها با هماهنگی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به زودی راهی سفر زیارتی مشهد شوند و در اسرع وقت زمین چمن فوتبال و سالن ورزشی مجهز با امکانات و تعدادی دوچرخه در محوطه مرکز نگهداری کودکان کار مهیا شده و در عید سعید قربان افتتاح شود.

حجت‌الاسلام صالحی دستورات لازم جهت پیگیری و تسریع درخواست‌های اعلام شده از سوی مدیر مرکز نگهداری کودکان را به مدیرکل رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های ریاست جمهوری صادر و تاکید کرد وجود بچه‌های خیابانی و کودکان کار در شأن پایتخت کشور اسلامی‌مان نیست. لذا به دنبال تشکیل و فعال کردن قرارگاه جهادی و مردمی و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های چهارده‌گانه برای رفع مشکلات و موانع ساماندهی کودکان کار در تهران و مراکز استان‌ها هستیم.

وی خواستار ورود شهرداری تهران به موضوع گسترش و ساماندهی مراکز مشابه در سطح تهران شد.

ایشان افزود: اگر تاکنون به بهانه جابه‌جایی و تغییر در مدیران دستگاه‌های اجرایی، قصوری در کارها بوده دیگر جایز نیست و دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن و یا خوب عمل نکردن مدیران دولتی وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اهمیت ساماندهی این مشکلات باعث شده تا آیت‌الله رئیسی بلافاصله بعد از منتخب جمهور شدن برای بازدید این مرکز بیایند، افزود: به عنوان امانتدار رئیس جمهور وظیفه داریم موارد مورد نظر ایشان را در دستور کار قرار داده و برای حل مشکلات و درخواست‌های عمومی مردم به صورت ویژه پیگیری و سرکشی‌های لازم را انجام خواهیم داد و این روال بازدیدها در دستگاه‌های اجرایی تهران و استان‌ها ادامه دارد و قطعا به صورت میدانی در کنار مردم عزیزمان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری کودکان کار حجت الاسلام احمد صالحی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری کودکان کار مرکز نگهداری حجت الاسلام رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود