Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@06:04:46 GMT

سربازهای لیگ برتر راهی ملوان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۵۱۹۶

سربازهای لیگ برتر راهی ملوان می‌شوند

به گزارش ورزش سه، پس از اعلام آرای کمیته انضباطی در خصوص دو دیدار صنعت نفت - هوادار و نساجی - تراکتور و تکمیل شدن جدول لیگ بیست و یکم، سرانجام روز گذشته سازمان لیگ به صورت رسمی زمان نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر و لیگ یک را اعلام کرد.

فریبرز محمودزاده امروز در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره تعیین این زمان و دلیل وجود اختلاف ۷۲ ساعته در پایان پنجره لیگ برتر و لیگ توضیح داد و همچنین به بازیکنان توصیه کرد در صورت لزوم از سنوات تحصیلی استفاده کنند تا مشمول خدمت سربازی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بازه نقل و انتقالات شامل هفته های ابتدایی لیگ هم می‌شود
با توجه به آرای انضباطی که در خصوص دو بازی لیگ برتری اعلام شد و جدول لیگ کامل شد، از نظر قانونی فصل به اتمام رسید‌. چون فصل به اتمام رسید ما از عصر دیروز می‌توانستیم برای اعلام زمان نقل و انتقالات اقدام کنیم. از امروز ۲۳ خرداد ماه زمان نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر آغاز شده و ۹ شهریور ماه پایان این پنجره نقل و انتقالاتی است. این پنجره طوری طراحی شده که با توجه به اعلامی که آقای مهدی برای شروع فصل لیگ برتر داشتند، ۳ الی ۴ هفته مسابقات لیگ برتر را هم شامل می‌شود. به این ترتیب که اگر بازیکنی حتی در هفته های آغازین لیگ برتر در باشگاهش بازی کند اما با باشگاه خودش برای جدایی به توافق برسد (نه فصل یک طرفه، بلکه اقاله) این با شرط آیین نامه نقل و انتقالات می‌تواند جذب باشگاه دوم شود. یا اگر بازیکنی در هفته های ابتدایی جذب نشد بتواند این فرصت را داشته باشد که تا هفته سوم یا چهارم لیگ برتر برای باشگاه جدید اقدام کند.

* دلیل اختلاف زمان پایان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ یک؟
سال ها است که آیین نامه اجرایی مسابقات لیگ یک با لیگ برتر یکی است و در واقع فضای برگزاری لیگ برتر و لیگ یک مشابه است هر چند لیگ یک باید خیلی تلاش کند تا خودش را به استاندارد های لیگ برتر برساند اما در خصوص نقل و انتقالات همیشه پنجره را با چند روز اختلاف طراحی می‌کنیم که اگر بازیکنی بخاطر پیدا نکردن تیم یا عدم توافق خواست از باشگاه خودش جدا شود، ۷۲ ساعت فرصت داشته باشد که جذب باشگاه های لیگ یک بشود؛ در واقع ریزش بازیکنان لیگ برتر به لیگ یک. نقل و انتقالات لیگ یک هم از ۲۶ خرداد آغاز می‌شود و ۱۲ شهریور به پایان می‌رسد.

* نیم فصل لیگ یک هم پیش از جام جهانی به پایان می‌رسد
ما از ۷۲ ساعت تا یک هفته را می‌توانستیم مدنظر قرار بدهیم اما تجربه نشان داده که حتی گاهی بازیکنان و باشگاه ها از ۲۴ یا ۴۸ ساعت هم به بهترین نحو استفاده می‌کردند. ۷۲ ساعت می‌تواند فضایی منطقی باشد. اگر مدت بیشتر بود فضای بیشتری برای جذب پیدا می‌کردند اما تجربه ما نشان داد که این زمان کافی است. سه فصل قبل ما فقط ۲۴ یا ۴۸ ساعت زمان داشتیم اما در همان مدت هم بازیکنان و باشگاه ها توانستند از فضا استفاده کنند چون بازیکنی که تیم پیدا نکرده، اگر بیشتر از این زمان را از دست بدهد عملا از فضای مسابقاتی خارج می‌شود. همچنین ما نباید نقل و انتقالات لیگ یک را به حدی با لیگ برتر فاصله بیندازیم که در برگزاری لیگ یک دچار مشکل شویم؛ زمان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ یک در یک بازه است و ما باید زمان مسابقات را هم به گونه ای طراحی کنیم که همانطور که آقای مهدی تاکید دارند، نیم فصل مسابقات در جام جهانی باشد. لیگ یک هم باید به همی نشکل باشد و ما به همین دلیل به تیم ها هشدار دادیم که بدانند لیگ یک هم با اختلاف یک هفته ای از لیگ برتر آغاز خواهد شد که انشاالله هفته هفدهم قبل از شروع جام جهانی به اتمام برسد.

* جام جهانی یک کلاس آموزشی است
جام جهانی یک آوردگاه و کلاس آموزشی است و انشاالله لیگی نباشد تا همه بتوانند با تمرکز برای سفر به قطر برای جام جهانی یا استفاده از مسابقات به عنوان کلاس آموزشی اقدام کند و بازی ها را ببینند.
* بازیکنان سرباز به ملوان می‌روند
با توجه به اینکه تیم خوب فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ یک سقوط کرده، در لیگ برتر با توجه به صعود تیم ملوان بندرانزلی که زیر مجموعه نیروی دریایی است، این تیم قادر خواهد بود که از فضای نیرو های مسلح استفاده کند و برای بازیکنان سرباز اقدام کند اما در خصوص اینکه یک بازیکن چه مقطعی سرباز شود نکاتی وجود دارد. فصل قبل پیرامون دو بازیکن استقلال حواشی مطرح شد اما باید بگویم سازمان لیگ و فدراسیون در برخی مسائل نه تنها حق دخالت ندارد بلکه مجری نهاد های بالا دستی از جمله نیرو های مسلح است. همه ما دوران سربازی را گذرانده‌ایم و امیدوارم این موضوع باعث ایجاد دلخوری نشود‌.
* بازیکنان سنوات تحصیلی بگیرند
اگر باشگاه یا بازیکنی می‌خواهد وارد فضای سربازی نشود باید سنوات تحصیل بگیرد؛ اگر من لیسانس هستم و می‌خواهم سربازی نروم باید سنوات کارشناسی ارشد بگیرم؛ زمانی که سنوات کارشناسی ارشد بگیرید باز هم مجوز فعالیت ورزشی در تیم غیر نظامی دارید چون دانشجو هستید. در خصوص بازیکنان استقلال هم آنها می‌توانستند سنوات دوره دکتری را بگیرند اما در غیر این صورت اگر سنوات تحصیلی پر شود بازیکن مجاز به همراهی تیم ها نیست. این قوانین نیرو های مسلح است و ما هم از این امر مستثنی نیستیم.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر زمان نقل و انتقالات نقل و انتقالات لیگ لیگ برتر و لیگ یک جام جهانی لیگ یک هم ۷۲ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!

به گزارش "ورزش سه"، گالتیه که در حال حاضر هدایت الدحیل قطر را برعهده دارد، روزهای سختی را در چند سال اخیر سپری کرده و برای اولین بار پس از چند ماه سکوتش را درباره اتفاقاتی که رخ داد در گفتگو با نشریه فرانسوی اکیپ شکسته است.

این مربی سابق پاری سن ژرمن از سوی دادستانی فرانسه به تبعیض و توهین نژادپرستانه متهم شده بود اما در نهایت دادگاه قضایی نیس در تاریخ 31 دسامبر 2023 اعلام کرد که او از تمام اتهامات مبرا شده است و هیچ محکومیتی برایش در نظر گرفته نخواهد شد.

او در گفتگو اکیپ در این باره اظهار داشت:« این اتفاقات در حقیقت هتک حیثیت من بود. در نهایت من کاملا آرام هستم. عدالت ثابت کرد که من بی‌گناه هستم، بدون هیچ تردیدی. به همین دلیل است که در حال حاضر حس خوبی دارم و خوشحال هستم.»

این مربی 57 ساله تصمیم گرفت که شکایتش را علیه مدیر ورزشی نیس که این اتهامات را به او وارد کرده بود و همچنین دو خبرنگار دیگر پس بگیرد و در این باره گفت:« من یک هدف داشتم و این بود که بی‌گناهی خودم و احترام زیادی که برای انسانیت و ارزش‌های ورزشی قائل هستم را ثابت کنم. عدالت با تصمیمش در 21 دسامبر پاسخ انتظارات من را داد. به اندازه کافی هم وقت تلف شد.»

او با اشاره به حمایت مدیران پی اس جی از خودش اضافه کرد:« از امیر تمیم بن حامد آل ثانی، ناصر الخلیفی و لوئیس کامپوس و پاری سن ژرمن به خاطر این که از امنیت من اطمینان حاصل کردند تشکر می‌کنم چون زندگی طبیعی شما به صورت عادی تغییر می‌کند.»

گالتیه درباره دوران حضورش در پی اس جی مدعی شد:« در آن بازه زمانی هرگز بازیکنان در چنین بازه زمانی کوتاهی این همه بازی انجام نداده بودند! 13 یا 14 بازیکن پی اس جی در جام جهانی حضور داشتند. این اتفاق باعث ایجاد خستگی فیزیکی و روانی شد و مصدومیت‌های متعددی را به همراه داشت.»

او معتقد است که تیمش در آن زمان به کاملی تیمی که حالا در اختیار لوئیس انریکه است نبود:« چطور باید این را بگویم که بخیل به نظر نرسم؟ مشکل شادابی بازیکنان بود. چطور باید به آن برسیم؟ به لطف استفاده از سیستم چرخشی. از شرایطی که بازیکنان در حال حاضر دارند بسیار خوشحال هستم، هم باشگاه و هم رییس باشگاه و هم انریکه.»

این مربی فرانسوی تا سال 2025 با الدحیل قرارداد دارد و درباره حضورش در قطر می‌گوید:« هدفم این بود که از نظر فیزیکی ریکاوری کنم، فصل و اتفاقاتی که رخ داده بود را هضم کنم.

به همین دلیل پیشنهادهای جذابی که از ناپولی، الهلال و مارسی داشت را رد کرد:« روزی که تصمیم گرفتم به مارسی ملحق نشوم سخت‌ترین لحظه زندگی حرفه‌ای و مربیگری‌ام بود. در اعماق وجودم احساس کردم که حق ندارم خواسته و ناخواسته این باشگاه را با دادگاه و مشکلاتم در آن زمان درگیر کنم.»

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ملوان و هوادار + پخش آنلاین
  • اعتراضات باشگاه به داوری در زمان سرمربیگری من نبوده است
  • پوچتینو: پروسه ساختن چلسی ممکن است یک ماه یا یک سال طول بکشد
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی قائمشهر شدند
  • سرخپوشان تمرین کردند و راهی فرودگاه شدند
  • پرسپولیس بدون مصدوم راهی قائمشهر شد
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!