Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:40:37 GMT

افتتاح ۸۰۰ هکتار از پایاب سد سهند هشترود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۵۲۰۲

افتتاح ۸۰۰ هکتار از پایاب سد سهند هشترود

آقای عابدین خرم گفت: تکمیل پایاب سد سهند از اولویت‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی است.

 کل پایاب سد سهند تا شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد و مشکل آب آشامیدنی و صنعتی هشترود نیز برطرف می‌شود.

 مدیران استان اکنون برای تحقق آن آمادگی کامل دارند و روز‌های خوشی در زمینه توسعه استان پیش رو است.

آقای امینی نماینده هشترود و چاراویماق  گفت: پایاب سد سهند کم‌هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی است و هشترود انبار غله استان به شمار می‌رود و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه کشاورزی دارد که نیازمند توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۸۵۰ هکتار از این اراضی زیر کشت قرار گرفته و همه شرایط نیز برای بهره‌برداری کامل از آن در سال‌های پیش‌رو آماده است.

اگر پایاب سد سهند به طور کامل به بهره‌برداری برسد، نیاز شمال غرب و برخی کشور‌هایی همسایه به محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.

ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبرسانی به این میزان از اراضی، ۹۹۹ لیتر برثانیه است و برای اجرای آن در هر هکتار ۲۵۰ میلیون تومان و جمعا برای ۸۰۰ هکتار ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

میزان اشتغالزایی مستقیم مرحله نخست پایاب سد سهند ۲ هزار خانواده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری پایاب سد سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی