Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:46:54 GMT

پیام جمهوری اسلامی را در مناسک حج به درستی منتقل کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۵۲۸۵

پیام جمهوری اسلامی را در مناسک حج به درستی منتقل کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه دوشنبه در دیدار مسئولان حج و زیارت استان با اظهار اینکه ️حج همه مسلمانان یک معنا دارد و حج حجاج کشور ما معنای دیگری دارد و حتی دشمنان ما هم به این زائران نگاهی دیگر دارند، افزود: دنیا به آئین حج و خصوصاً زائران ایران انقلابی نگاه دیگری دارد، پس نگاه ما هم نباید صرفاً یک عمل عبادی فردی باشد زیرا اینجا جایی است که دنیا و زوار دیگر می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ️وحدت، انسجام و یکپارچگی همان چیزی است که باید به جهان نشان دهیم و انتظار این است که زوار ما رفتاری پخته‌تر و سنجیده‌تر داشته باشند تا بتوانند پیام جمهوری اسلامی را به درستی برسانند و مهم‌تر روح عرفانی و معنویت حج را لمس کنند.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه ️سفر حج باید یافته‌های معنوی زیادی برای زائران داشته باشد و حاصلش تغییرات مثبتی باشد، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند امنیت مسافران و زوار برای ما مسئله جدی است و باید بیش از پیش مورد توجه باشد و هنوز تلخی حادثه گذشته را فراموش نکردیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه در حال حاضر شرایط دنیای اسلام نیاز به دعای بیشتر دارد، مراسم برائت جز لاینفک آداب حج دانست و گفت: در مقابل روحیه استکباری و سلطه رژیم غاصب صهیونیستی باید تبری از ظالمان را داشته باشیم.

وی افزود: ️انقلاب اسلامی ما با ایده بزرگ بشریت یا همان عدالت جهانی فاصله دارد و برای گشایش کلی نیاز به دعا برای ظهور فرج امام زمان (عج) داریم، قطعاً حضرت در مراسم حج شرکت می‌کنند، شرکت در حج سعادت همسفر بودن با امام زمان (عج) را با خود دارد.

کد خبر 5513611

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در مازندران حج تمتع بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا سفر استانی امام رضا ع جهرم دهه کرامت میلاد امام رضا ع خراسان رضوی آمار کرونا مشهد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر

روز جهانی کارگر که در اول ماه مه برگزار می‌شود؛ مراسمی جهانی است که عموما توسط تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی برگزار می‌شود. این مراسم در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۰۰ توسط «شورای مرکزی فدراسیون سندیکای کارگری» برگزار شد.    

دیگر خبرها

  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است