Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:19:45 GMT

دیدار «عبدالله عبدالله» با سفیر ایران در کابل

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۵۳۷۵

دیدار «عبدالله عبدالله» با سفیر ایران در کابل

آخرین تحولات سیاسی افغانستان و گسترش روابط تهران_ کابل از جمله موضوعات مورد بحث میان عبدالله عبدالله و سفیر ایران بود.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه مای دولت پیشین افغانستان امروز دوشنبه (۲۳ خرداد) با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

‏عبدالله درباره این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که تحولات اخیر سیاسی، گسترش روابط دوجانبه و راه‌های حمایت از مردم افغانستان را با سفیر ایران مورد بحث و بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مشرق، این دیدار در حالی صورت گرفت که عبدالله عبدالله روز شنبه (۲۱ خرداد) پس از یک سفر ۴۳ روزه از هند به کابل بازگشت.

طالبان به عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان که بعد از سقوط حکومت پیشین افغانستان از محدود سیاستمدارنی بود که در کابل ماند پس از 8 ماه اجازه خروج از افغانستان را داد.

عبدالله در عید سعید فطر و در توئیتر خود ضمن تایید این خبر نوشت: در روزهای عید در سفر شخصی بیرون از افغانستان در کنار خانواده‌اش خواهم بود. خانواده عبدالله در طول سال‌های گذشته در هند زندگی می‌کنند.

حامد کرزی و عبدالله عبدالله به‌دنبال تحولات سیاسی سال گذشته افغانستان و به‌قدرت رسیدن دوباره طالبان در پیامی ویدئویی اعلام کردند که از افغانستان خارج نخواهند شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت عبدالله عبدالله بهادر امینیان مشرق شورای عالی صلح افغانستان افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عبدالله عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران