Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیز چنی معاون رئیس کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا می دانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست خورده است اما به "دروغ بزرگ" خود ادامه داد.

 لیز چنی عضو کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ که روز دوشنبه به وقت محلی در دومین نشست این کمیته سخن می گفت، افزود: مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ از او خواستند منتظر شمارش آرا باشد و زودهنگام اعلام پیروزی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو جمهوریخواه کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه اضافه کرد: رئیس‌جمهوری حتی قبل از انتخابات متوجه شد که تعداد بیشتری از رای‌دهندگان بایدن از طریق پست رای داده‌اند، زیرا ترامپ توصیه‌های کارشناسان ستاد انتخاباتی خود را نادیده گرفته و به حامیان خود گفته بود که فقط حضوری رای دهند.

وی ادامه داد: در حالی که کارکنان مایک پنس معاون ترامپ از برنامه رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ۶ ژانویه آگاهی یافتند، با مشاوران ستاد انتخاباتی تماس گرفتند تا در مورد تقلب در انتخابات و سایر ادعاهای انتخاباتی ترامپ توضیحاتی دریافت کنند.

لیز چنی ادامه داد ترامپ به توصیه کارشناسان ستاد انتخاباتی خود در شب انتخابات توجه نکرد و در عوض به توصیه های رودی جولیانی که به خاطر مستی هوشیار نبود، گوش فرا داد.

بیل استپین رییس ستاد انتخابات ترامپ با اشاره به وقایع شب انتخابات ۲۰۲۰  در آمریکا گفت که رودی جولیانی به دنبال صحبت با رییس جمهور سابق بود و ترامپ با توصیه های ارائه شده به وی مبنی بر خودداری از اعلام پیروزی در اولین شب انتخابات مخالفت کرد.

جیسون میلر، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، به بازرسان کمیته ۶ ژانویه گفت که "جولیانی قطعا مست بود" و به ترامپ برای اعلام پیروزی  فشار می آورد.

وی افزود: جولیانی علنا اعلام می کرد که ما در انتخابات پیروز شدیم و هرکس با او مخالفت می کرد ضعیف جلوه داده می شد.

اعضای کمیته کنگره آمریکا برای بررسی رخدادهای شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اطلاع داده اند که شواهد و مدارک کافی را برای آغاز تحقیق وزارت دادگستری در باره محکوم کردن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به اتهام ارتکاب جرائم کیفری به منظور تغییر دادن شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ در اختیار دارند.

آدام شیف نماینده دموکرات گفته که تمایل دارد که شاهد بررسی وزارت دادگستری در باره اتهامات معتبر مبنی بر ارتکاب فعالیت های کیفری از سوی ترامپ باشد.

جمی راسکین عضو دیگر کنگره نیز گفت که با اینکه تمایلی به متهم کردن مریک گارلند دادستان کل ندارد، اما این هیئت جرایم بالقوه او را مشخص کرده است.

الینا لوریا سومین عضو دمکرات این هیئت به ان بی سی گفت که باقی مانده این نشست ها شامل تمرکز بر اهمال ترامپ در اجرای وظایفش خواهد بود. زیرا میان  زمان آغاز شورش در کپیتول تا هنگام درخواست ترامپ از هوادارانش برای پایان این حمله، ۱۸۷ دقیقه فاصله وجود داشته است.

آدام کینزینگر یکی از ۲ عضو جمهوری خواه این هیئت گفته است که اگر ترامپ بر این باور است که در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شده، از توانایی ذهنی و عقلی برای بر عهده گرفتن این مقام برخوردار نیست.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

 

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کنگره آمریکا ، انتخابات ۲۰۲۰ ، ترامپ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ ستاد انتخاباتی ستاد انتخابات انتخابات ۲۰۲۰ کمیته تحقیق رئیس جمهوری ژانویه ۲۰۲۱ ششم ژانویه ۶ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش فارس، بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات "وعده صادق" نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم