Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی بررسی راهکارهای حمایت از توسعه صنایع‌دستی و بررسی گردشگری صنایع‌دستی با حضور جمعی از فعالان حوزه صنایع‌دستی امروز دوشنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سید حسین علوی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی در این نشست طی سخنانی گفت: «حوزه صنایع‌دستی بیماری‌هایی دارد و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بیماری‌ها را درمان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او اظهار کرد: «معاون صنایع‌دستی به تازگی تغییر کرده و خانم جلالی به جای خانم محمودیان مسئولیت‌ این معاونت را بر عهده گرفته است. خانم جلالی فردی فرهنگ‌شناس است و سال‌ها است با هنرمندان صنایع‌دستی مرتبط بوده و خودش تولیدکننده صنایع‌دستی است و قطعا تغییرات مدیریتی با تغییرات کاربردی همراه خواهد بود.»

او اضافه کرد: «ضمن تشکر از مدیریت‌های قبلی در معاونت صنایع‌دستی، مطالبات برحقی در این حوزه وجود دارد که البته این مطالبات حداقلی است و امیدوارم بتوانیم این مطالبات را برآورده کنیم و به مشکلات فعالان حوزه صنایع‌دستی رسیدگی کنیم.»

علوی خطاب به فعالان صنایع‌دستی گفت: «اینجا خانه شما است و بازهم باید شاهد برگزاری چنین جلساتی باشیم قرار باید بر این باشد که به‌عنوان بازوی مشورتی صنایع‌دستی از شما در اجرای کارها کمک بگیریم بنابراین این جلسات نباید تشریفاتی باشد و همه باید کمک کنیم تا بیماری‌های حوزه صنایع‌دستی درمان شود. یکی از مهمترین بیماری‌های حوزه صنایع‌دستی بیمه هنرمندان است که باید برای علاج آن اقدام کرد.»

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی همچنین اظهار کرد: «کمبود مواد اولیه، وجود دلال‌ها در فروش مواد اولیه، مشکل در فروش و صادرات صنایع‌دستی، کاربردی‌سازی و ... از دیگر مسائلی است که در حوزه صنایع‌دستی باید به آن‌ها توجه کرد.»

او در ادامه به سیاست‌های حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: «یکی از برنامه‌های وزارتخانه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به صورت حمایتی است. هنرمندان صنایع‌دستی برای شرکت در نمایشگاه نباید دغدغه‌ای داشته باشند.»

علوی به استفاده از بناهای تاریخی برای عرضه و فروش صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: «حتما این اتفاق خواهد افتاد و در این‌باره برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.»

تفاوت صنایع‌دستی ایران با کشورهای دیگر هویت آن است

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این نشست در سخنانی گفت: «تفاوت صنایع‌دستی ایران با سایر کشورهای دنیا هویت صنایع‌دستی ما است. نقوش زیبایی که در صنایع‌دستی وجود دارد و شیوه تولید آن‌ها برای تمام مردم دنیا و گردشگران جذاب است.»

او اضافه کرد: «در شکل‌گیری صنایع‌دستی انسان‌ها نقش دارند و همین انسان‌ها که در تولید صنایع‌دستی فعال هستند خود جاذبه‌ای برای گردشگران به حساب می‌آیند و گردشگران از دیدن شیوه شکل‌گیری و ساخت صنایع‌دستی لذت می‌برد.»

فاطمی همچنین اظهار کرد: «پیشنهاد من این است که در قالب یک میز مشترک فعالان حوزه صنایع‌دستی و فعالان حوزه گردشگری با هم هم‌افزایی داشته باشند تا شاهد نتایج مطلوب در این دو حوزه باشیم.»

در این نشست تعدادی از فعالان، هنرمندان و ذی‌ربطان صنایع‌دستی به بیان نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمایت از توسعه صنایع دستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمایت از توسعه صنایع دستی حوزه صنایع دستی صنایع دستی فعالان حوزه بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم

نمایشگاه خوشنویسی "مشق همدلی" با حضور اکبر زارعی مدیركل امور اتباع و مهاجرين خارجی استانداری قم و جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم در نگارستان اشراق افتتاح شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: افزایش برگزاری رویدادهای هنری با هدف بیان اشتراکات فرهنگی ملت های مسلمان در سال ۱۴۰۳/ هنر، زبان بی بدیل در انتقال فرهنگ و هنر بین جوامع اسلامی است 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم علی اکبر زارعی با حضور در نگارستان اشراق قم نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی که با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم برگزار گردید را افتتاح کرد.

زارعی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کرامت مهاجرین در سال ۱۴۰۲ گفت:  برنامه ریزی برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه و داستان نویسی کودکان و نوجوانان ویژه مهاجرین استان قم در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

وی با اشاره همدلی بین اقوام و ملت های اسلامی مقیم در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد زبان هنر خصوصا خوشنویسی منشأ ظهور و بروز اشتراکات فرهنگی ملل است.
زارعی با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند هنری بین مهاجرین گفت اداره کل امور اتباع استان حامی هنرمندان و نخبگان فرهنگی مهاجر در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود