Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه مویدی گفت: کاهش نزولات جوی و تداوم خشکسالی، مشکلات زیادی از جمله کمبود و گرانی علوفه و نهاده‌های دامی را برای دامداران بوجود آورده است که این حجم از تولید علوفه ارزان می‌تواند بخشی از نیاز دامداران شهرستان بیضا را تامین کند.

او گفت: امسال جمع آوری و بسته بندی مکانیزه باقی مانده‌های گیاهی در مزارع گندم و جو با ۳۰ دستگاه بیلر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مویدی، امسال با آموزش بهره برداران و اقدامات ترویجی، سوزاندن کاه و کلش مزارع به حداقل ممکن رسیده است.

او گفت: بیضا از اصلی‌ترین مراکز دامپروری استان فارس است و از قطب‌های تولید مواد پروتئینی به شمار می‌آید، علوفه تولیدی به منظور تعلیف بیش از ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب ۱۴۳۵ واحد دامی استفاده می‌شود.

مویدی گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان و مصوبات شورای تامین به تمام نیرو‌های نظامی و انتظامی دستورات لازم ابلاغ شده که در صورت مشاهده خودرو‌های حمل کاه و کلش بدون مجوز جهاد کشاورزی، از خروج محموله به خارج از شهرستان ممانعت شود و در صورت نیاز با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند