Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:02:47 GMT

سرعت بالای انتقال و جوانان و ۲ قهرمانی در فاصله ۳ ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۶۸۸۳

سرعت بالای انتقال و جوانان و ۲ قهرمانی در فاصله ۳ ماه

دو کشتی‌گیری که در اوزان اول و آخر جام تختی روی سکوی قهرمانی رفتند، دقیقا سه ماه قبل نیز در مسابقات انتخابی جوانان اول شده بودند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که تحت عنوان جام جهان پهلوان تختی طی روزهای 19 و 20 خرداد در تنکابن به انجام رسید، سه چهره جوان موفق شدند در اوزان 57، 92 و 125 کیلوگرم بر سکوی اولی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان سه ماه قبل (18 تا 20 اسفند ماه) در تربت حیدریه برگزار شد که در آن مسابقه احمد جوان و امیررضا معصومی قهرمان دو وزن اول و آخر مسابقات شدند.

احمد جوان با شکست علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان در سال 2021 نفر اول 57 کیلو شد. این کشتی‌گیر اسفند ماه نیز سینا زندی را از پیش رو برداشت و نفر اول انتخابی تیم ملی جوانان شد.

عرفان الهی ملی‌پوش سال گذشته بزرگسالان که سهمیه جام تختی را در اختیار داشت و به دلیل مصدومیت نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند هم در وزن 74 کیلوگرم انتخابی جوانان اول شده بود اما مهدی حاجیلوئیان که در تنکابن قهرمان وزن 92 کیلوگرم شد، در انتخابی اسفند ماه جوانان باخته بود.

دیگر کشتی‌گیری که در فاصله سه ماه بار دیگر قهرمانی را تجربه کرد، امیررضا معصومی بود که در فینال مسابقات قهرمان کشوری جوانان ابوالفضل رستم‌پور را شکست داده بود و این بار در جام تختی با شکست مهدی هاشمی قهرمان جام تختی شد.

کدام کشتی‌گیران از چرخه انتخابی تیم ملی خارج شدند؟آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بدون محمد بناتعطیلی اردوی تیم ملی کشتی آزاد تا یک ماه آینده

امیرعلی آذرپیرا که کشتی بسیار نزدیکی در فینال جام تختی با مجتبی گلیج نفر سوم جهان در سال 2021 گرفت نیز در وزن 97 کیلوگرم انتخابی جوانان اول شده بود.

با توجه به اینکه سال گذشته نیز رحمان عموزاد، عرفان الهی و محمد نخودی بعد از قهرمانی در مسابقات جوانان جهان شانس حضور در رقابت‎های جهانی بزرگسالان را پیدا کردند و اکنون چندین کشتی‌گیری که هنوز شانس حضور در رده سنی جوانان را دارند دیگر به طور کامل در رده بزرگسالان کارشان را پیگیری می‌کنند به نظر اتفاق خوبی برای کشتی رخ داده و سرعت انتقال مدعیان از رده‌های پایین‌تر به بزرگسالان بالا رفته است.

امیررضا معصومی سال گذشته در رده سنی نوجوانان قهرمان جهان شد اما اکنون مجوز مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را دریافت کرده است و احمد جوان نیز مثل معصومی به تازگی از رده سنی نوجوانان جدا شده که یک انتخابی دیگر با علیرضا سرلک خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی انتخابی تیم ملی تیم ملی کشتی جام تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم

دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم

دیگر خبرها

  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24