Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:13:43 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۷۰۸۵

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

قیمت طلا امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز گذشته به‌شدت کاهش‌یافت. سرمایه‌گذاران هنوز در حال بررسی آخرین اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا هستند. قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که در روز جمعه اعلام شد ترس از ادامه تورم را علی‌رغم افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو بالا برده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌گذاری در تمام بازارها با تصور افزایش دوباره نرخ بهره در روز چهارشنبه صورت می‌گیرد.

طلا بلافاصله پس‌از انتشار خبر تورم 8.6 درصدی در آمریکا در روز جمعه عکس‌العمل مثبتی نشان داد و تمایل به آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم افزایش یافت. اما این روند افزایش قیمت بعد متوقف شد و بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را پایین آورد.

قیمت طلا امروز با 0.31 درصد افزایش به 1824 دلار و 90 سنت رسیده‌است. اما بسیاری این افزایش قیمت را موقتی دانسته و منتظر ازسرگیری روند کاهش قیمت طلا هستند. مرز 1800 دلار برای طلا بسیار حیاتی است. پایین آمدن از این مرز زمینه سقوط قیمت طلا را فراهم می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.61 درصد کاهش به 21 دلار را 13 سنت رسید و پلاتین با 1.04 درصد افزایش 945 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/30

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • تورم ترکیه چقدر است؟