Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روند اجرای برنامه‌های شهرداری در تلاش هستیم تا با اجرای طرح شفافیت، مسیرها و گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز شناسایی و مسدود شود تا امکان استفاده از رانت و امتیازهای ویژه برای افراد وجود نداشته باشد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انقلاب اداری با فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری، اظهار کرد: عدالت در توزیع منابع و خدمات، مقابله با فسادها و رانت‌های موجود و تسهیل فرآیندها از مهم‌ترین مواردی بوده است که همیشه دغدغه شهروندان و مدیریت شهری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص توجه شورای اسلامی شهر اصفهان به پیگیری طرح‌ها و افزایش نظارت‌ها، ادامه داد: شورای ششم اصفهان در حوزه بودجه و موارد مربوطه به آن، طرح‌ها و بحث‌های محله محوری را پیگیری می‌کند و علاوه‌بر این مباحث مربوط به طرح شفافیت نیز مد نظر قرار دارد، زیرا سلامت اداری، تسهیل فرآیندها و افزایش نظارت‌ها از جمله دغدغه‌های شهروندان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه تسهیل فرآیندها، شهردار اصفهان برنامه‌های مناسبی را به شورای ششم اصفهان ارائه داده و تلاش کرده است که موضوع نظارت را در شهرداری تقویت کند، تصریح کرد: در روند برنامه‌های شهرداری سعی می‌شود تا حد ممکن مسیرها و گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز شناسایی و مسدود شود تا امکان استفاده از رانت و امتیازهای ویژه برای افراد وجود نداشته باشد و تمام امور و اقدامات بدون مفسده پیگیری و انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بندهای مهم در طرح شفافیت در خصوص فرایندهای داخلی، مالی، املاک و موضوع‌های مربوط به حوزه نظارتی شواری اسلامی شهر اصفهان است، گفت: در شرایط فعلی اعضای شورای ششم اصفهان مکلف شدند که به طور جدی‌تر و با ایجاد میز نظارت مجازی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. با ایجاد میز نظارت مجازی رصد و نظارت لحظه‌ای سامانه‌های مختلف درآمدی و ملکی در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفته است.

صالحی گفت: یکی از مواردی که در طرح شفافیت مد نظر خواهد بود، مربوط به مراجعه‌کنندگان و شهروندان است، باید رانت‌های اطلاعاتی، دسترسی‌های ویژه، امضاهای طلایی یا پستوهایی که به دلیل نبود نظارت مردمی ایجاد شده است، از بین برود و مهم‌ترین راه مبارزه با فساد اجرای طرح شفافیت است.

کد خبر 581250

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم اصفهان برنامه ریزی شهری مصوبات شورای ششم مدیریت شهری طرح شفافیت پروژه های شهری شفافیت مالی خدمات شهری شفافیت اطلاعات مدیران شهری طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری توسعه شهری ساماندهي شهري شفافیت و صداقت سامانه شفافیت شفافیت حکمرانی شهری شفافیت آرا طرح شفافیت و سلامت اداری شهرداری اصفهان مبارزه با فساد شهرداری اصفهان عضو شورای شهر اصفهان علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟

نماینده تبریز در مجلس در خصوص قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد.

روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت؛

برخی از مردم تهران بر آن عقیده بودند که نمایندگان مجلس – حداقل نمایندگان مردم تهران در مجلس – باید این موضوع را از احمد وحیدی، وزیر کشور و سازمان‌های نظارتی پیگیری کنند. با وجود این مطالبه اما نمایندگان مجلس در آخرین روزها از وجود این قرارداد نجومی اظهار بی‌اطلاعی کردند و برخی از آنها این موضوع را در حد خبرهای منتشرشده در رسانه‌ها پیگیری کردند و حاضر نشدند به آن واکنش نشان دهند؛ درحالی‌که برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران در مجلس حضور دارند و از اهمیت این قرارداد باخبر بودند. از سوی دیگر انتظار می‌رفت به دلیل اهمیت تهران به عنوان پایتخت ایران و تاثیری که بر دیگر شهرها می‌گذارد، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به این موضوع ورود پیدا کنند اما اینطور به نظر می‌رسد که حمل و نقل عمومی شهر تهران برای نمایندگان خودروسوار مهم نیست.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین به هم‌میهن گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

او افزود: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»

علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.»

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند