Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده‌های نامناسب روستاهای محور مواصلاتی سمیع آباد به تربت‌جام به طول ۲۸ کیلومتر دارای نواقص زیادی است که حالا با توجه به اینکه به کاربری بین شهری ارتقا یافته است، می‌طلبد مسئولان دولتی به مطالبات روستانشینان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محور مواصلاتی روستای سمیع آباد به تربت‌جام به طول 28 کیلومتر دارای نواقص زیادی از جمله وجود سرعت گیرهای غیر‌ استاندارد، خط کشی کمرنگ، عرض کم و روستایی است؛ که حالا با توجه به اینکه به کاربری بین شهری ارتقا یافته است، شاهد حوادث متعدد رانندگی در این محور هستیم؛ بخش پایین جام دارای دو دهستان زام و گل بانو و هم مرزبا کشور همسایه  افغانستان و دارای ۲۵‌ آبادی در شرق تربت‌جام قرار دارد،مردم بخش به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند و عمده مشکل آنها در خصوص محورهای مواصلاتی به مرکز شهرستان است که با توجه به نبود جادهای نامناسب هر ساله شاهد حوادث مرگباری در این محور مواصلاتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: بخش محروم و مرزی پایین جام با جمعیتی بیش از  ۲۱هزار نفر و با مرکزیت شهر سمیع آباد که درسال ۹۷ از سوی هیئت دولت به عنوان شهر معرفی شده است و ۲۸ کیلومتر از مرکز شهرستان یعنی تربت‌جام فاصله دارد؛ حدود چهارسال است که روستای سمیع آباد به شهر ارتقا یافته است و در سفر استاندار اسبق به بخش پایین جام مشکل تعریض این جاده و رنگ آمیزی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در مسیر ۲۸کیلومتری از تربت‌جام به سمیع آباد و روستاهای بخش پایین جام به دلیل عرض کم جاده هر سال شاهد حوادث مرگبار بسیاری هستیم و برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به ایجاد ۲۶ سرعت گیر کرده است که بیشتر آن‌ها غیر استاندارد است که می‌طلبد برای بازسازی و استاندارد سازی آن‌ها اقدام و جاده از دو طرف به طول یک متر تعریض شود تا موتورسیکلت‌ها به راحتی تردد کنند و مشکلات و حوادث ناگوار جاده‌ای کاهش یابد.

فرماندار تربت‌جام در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش پایین‌ جام تربت‌جام قطب تولید ترنجبین  کشور است محصولی که جزو محصولات صادراتی کشور محسوب می شود؛ اولویت اول فرمانداری تعریض جاده تربت‌جام به سمیع آباد است؛ محور تربت‌جام به سمیع آباد کم عرض و روستایی است و باید تعریض و از حالت جاده روستایی خارج شوند در کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهری برای سمیع آباد لحاظ شده است و جاده‌های روستایی بخش ارتقا یافته‌اند و اقدامات لازم در خصوص زیرسازی و آسفالت محور مواصلاتی سمیع آباد به تربت‌جام انجام شده است .

رئیس شورای اسلامی شهر سمیع آباد در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد:  28 کیلومتر راه کم عرض تربت‌جام به شهرسمیع آباد مرکز بخش، ۲۵ سرعت گیر تقریبا غیراستاندارد و تخریب چهار سرعت گیر توسط مردم، کم رنگ‌شدن خط کشی مسیر و کمبود تابلوی علایم هشدار دهنده از جمله مشکلات ترافیکی است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی محور مواصلاتی سمیع آباد به تربت‌جام و روستاهای همجوار مرکز بخش پایین جام با پیگیری‌های صورت گرفته از محل اعتبارات داخلی شهرستان بودجه‌ای برای تعریض و رفع مشکلات محور سمیع آباد به تربت‌جام تامین اعتبار صورت گرفته است که ۲۸ کیلومتر محور تربت‌جام به بخش پایین جام از جادهای روستایی به شهری تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمیع آباد اظهار داشت: حدود چهار سال است که روستای سمیع آباد به شهر ارتقا یافته است و در سفر استاندار اسبق به بخش پایین جام مشکل تعریض جاده مرگ و رنگ آمیزی آن در دستور کار قرار گرفته است متأسفانه تا تاکنون هیچ کاری انجام نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: مسؤولان دولتی به مطالبات روستانشینان بی توجه نباشند و عمده مشکلات در بخش پایین جام تربت‌جام از جمله تعریض محور تربت‌جام به شهر سمیع آباد، رفع مشکلات بهداشتی و درمانی، قطع مکرر برق و ضرر و زیان مردم بخش پایین جام است که از مسئولان شهرستانی و استانی می‌خواهیم برای رفع آن ها اقدام کنند و نسبت به خواست به حق مردم مظلوم روستاها بی تفاوت نباشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سمیع آباد به تربت جام ارتقا یافته محور مواصلاتی بخش پایین جام شهر سمیع آباد تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره اموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه بر مدارس دولتی، برهمین اساس تمام برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدارس دولتی کردیم.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه اولویت نظام تعلیم و تربیت در این خطه را حمایت و تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی از برقراری عدالت آموزشی شامل؛ تجهیز هوشمند کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

صالحی افزود: رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه که طرح موضوع شده بود در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز برای فرهنگیان واریز شد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم عدالت آموزشی است که سعی شده در اولویت قرار داده شود، لذا به مدارس دولتی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای کرده ایم.

صالحی تصریح کرد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به کارگیری شدند و این در حالی بود که قبلاً به مناطق مختلف اعزام می‌شدند، در عین حال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه برای سال جدید جذب شدند.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همچنین با برگزاری آزمون های امسال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و سیر مراحل گزینشی به نیروی انسانی مورد نیاز در این خطه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در دستور تخریب است اما هنوز در حال استفاده است.

کسب رتبه‌های برتر توسط آموزش و پرورش تربت‌حیدریه

صالحی به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و افزود: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام‌های برتر توسط دانش آموزان این خطه کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره‌کرد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف آموزشی، آموزش متوسطه این خطه بین ۴۷ اداره استان بعد از ناحیه ۷ مشهد رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: پارسال در مقطع متوسطه اول ۷ رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم.

کد خبر 6093666

دیگر خبرها

  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها