Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به پیش بینی اخیر هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا که گفته است رویداد‌های بزرگی در انتظار غرب آسیاست بدون آنکه درباره جزئیات این پیش بینی سخنی بگوید، نوشت شاید منظور کیسینجر پیش بینی جنگ در آب‌های منطقه‌ای لبنان و بر سر میدان‌های گازی و نفتی آن است که رژیم صهیونیستی بازنده این جنگ خواهد بود و شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود سرمقاله امروزش را به پیش بینی‌های جدید وزیر خارجه اسبق آمریکا و مشاور اعلام نشده بیشتر  رژیم صهیونیستی اختصاص داد و نوشت: کیسینجر پیش بینی کرده است رویداد‌های بزرگی در انتظار خاورمیانه است، اما از بیان جزئیات خودداری کرده است چرا؟ محل وقوع این رویداد‌های بزرگ کجاست؟ سوریه؟ لبنان یا ایران و چه کسی اولین موشک را شلیک خواهد کرد؟

زمانی که کیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه روزنامه نگار نشریه انگلیسی ساندی تایمز با وی پیش بینی می‌کند رویداد‌های بزرگی در انتظار خاورمیانه و آسیاست به معنای آن است که خاورمیانه ما در آستانه یک جنگ قرار گرفته است و این فرد به این منطقه متمرکز شده است و رویدادهایش را دنبال می‌کند و در بزرگترین نفوذ به ملت‌های عربی و از بین بردن وحدت راهبردی آنان نیز دست داشت یعنی زمانی که برای جنگ اکتبر (در سال ۱۹۶۷ میلادی) مقدمه سازی کرد و فرآیند خارج کردن مصر را از منازعه عربی اسرائیلی از طریق مذاکرات کیلومتر ۱۰۱ که به توافقنامه‌های کمپ دیوید انجامید، کلید زد.

کیسیجر سرگرم جنگ اوکراین و چگونگی خروج از آن با کمترین خسارات بود، اما همانند جنایتکاری است که اطراف صحنه جنایت ظاهر می‌شود که منظور ما در اینجا نیز جنایاتش در منطقه خاورمیانه و حمایتش از ترور فیصل بن عبد العزیز پادشاه اسبق سعودی است. فیصل همان کسی بود که تحریم فروش نفت اعراب را به غرب هدایت و به جهاد برای آزادسازی مسجد الاقصی و نماز مجدد در آن دعوت کرد.

اگر کیسینجر پیش بینی می‌کند که در چین و خاورمیانه رویداد‌های بزرگی رخ خواهد داد بدون آنکه به آن‌ها اشاره کند، اما جنبه چینی آن با توجه به تنش فزاینده بین واشنگتن و پکن بر سر مسئله تایوان که چین تهدید کرده است آن را به خودش ملحق خواهد کرد، روشن است و در این میان، بخش مبهم پیش بینی او که به روشنگری بیشتر نیاز دارد به منطقه خاورمیانه مربوط می‌شود.

کیسینجر پس از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای در وین و تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق که بر اساس ادعا‌های اسرائیل در این تجاوز به دستگاه‌های فناوری بسیار سطح بالای افزایش دقت موشک‌های حزب الله حمله شد، قطعا پیش بینی می‌کند بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایران جنگی رخ خواهد داد که محورش نیز چاه‌های گاز و نفت در آب‌های منطقه‌ای لبنان خواهد بود و تل آویو می‌خواهد روی این چاه‌ها دست بگذارد و منابع آن‌ها را سرقت کند.

اسرائیل ادعا کرده که یک عملیات بزرگ ایران را برای ترور شهرک نشینانش در ترکیه خنثی کرده و از آن‌ها خواسته است فورا بازگردند ضمن آنکه اسرائیل رزمایش بزرگ بیش از یک ماهه‌ای را برگزار کرد که چند روز پیش پایان یافت و بعید نمی‌دانیم کیسینجر که مشاور اعلام نشده دولت‌های اسرائیل است از جزئیات نقشه اسرائیل و سناریوی جنگ آینده و قریب الوقوع آگاه است.

کیسینجر از اوکراین خواسته است از منطقه دنبال چشم پوشی کند و اقدام روسیه به الحاق شبه جزیره کریمه را به خودش به رسمیت بشناسد و همانند فنلاند گزینه بیطرفی را در پیش بگیرد، اما از اسرائیل نخواسته است تا امتیازاتی بدهد که به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

به نظر می‌رسد کفه احتمالات جنگ در خاورمیانه پس از حمله اسرائیل به فرودگاه غیر نظامی دمشق و از کار انداختن آن برای یک مدتی که شاید طول بکشد، سنگین‌تر شده است، اما جنگی خواهد بود که اسرائیل بازنده آن خواهد بود و به حاشیه رانده خواهد شد و شکست خواهد خورد و چه بسا این چیزی است که شاید کیسینجر خواسته بود در این مصاحبه بگوید و خداوند داناترین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنری کیسینجر رژیم صهیونیستی دولت لبنان رویداد های بزرگی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه

یک سازمان حقوق بشری از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حرارتی در غزه و تبخیر و ذوب کردن اجساد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار تحقیقات بین‌المللی درمورد احتمال استفاده رژیم اسرائیل از تسلیحات حرارتی در جنگ غزه شد که میتواند اجساد را تبخیر و یا ذوب کند.

این سازمان حقوق بشری خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی متشکل از کارشناسان متخصص درمورد سلاح مورد استفاده رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه شد، از جمله اینکه اسرائیل ممکن است در این جنگ از بمب‌هایی استفاده کرده که حرارت شدید تولید می‌کنند و منجر به تبخیر اجساد قربانیان می‌شود.

در این گزارش آمده است: دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه شواهدی موثق و اطلاعات اولیه جمع‌آوری کرده است که بخش پنهان کشتار وحشتناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه را برملا می‌کند؛ شواهدی که نشان می‌دهد جنگنده‌های اسرائیل بمب‌هایی بر منازل مسکونی در غزه می‌اندازند که می‌توانند اجساد را تبخیر و یا ذوب کنند.

این سازمان اعلام کرد: روی آوردن ارتش اشغالگر به ویرانی کامل منازل مسکونی غزه و کشته و مجروح کردن تعداد زیادی از مردم این منطقه، این نگرانی‌ها را به‌وجود آورده که احتمالا از سلاح حرارتی موسوم به «بمب خلاء» یا گرمافشاری استفاده کرده است. این بمب‌ها در عرصه نظامی به تاثیرشان در تخریب غار‌ها و تونل‌های زیرزمینی معروف هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: هزاران قربانی فلسطینی همچنان مفقود هستند و دلیل آن نبود امکانات لازم برای برداشت آوار، پیدا نکردن آن‌ها و یا ناپدید شدن اجباری آن‌ها از سوی اسرائیل است. مواردی ثبت کردیم که به هنگام انجام عملیات یافتن اجساد، برخی از آن‌ها ناپدپد و یا به خاکستر تبدیل شده‌اند که این امر پرسش‌هایی درخصوص نوع بمب‌های استفاده شده در جنگ غزه را بوجود می‌آورد. کارنامه اسرائیل در ارتکاب جنایت‌های وحشتناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی از جمله نقض اصل تمایز، اصل تناسب، اصل ضرورت نظامی و قواعد حفاظت در درگیری‌های مسلحانه، به ویژه در جریان حمله نظامی مداوم به غزه سیاه است.

این نهاد حقوق بشری همچنین آورده است: ارتش اشغالگر همواره از نواع مختلف سلاح و بمب‌های ویرانگر غیرمتناسب علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده کرده است و این امر در تضاد با اصل محافظت از غیرنظامیان و اموال آن‌ها در جنگ است.

بر اساس این گزارش، قانون بین‌المللی انسانی بر اساس توافقات ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و همچنین توافق ژنو در سال ۱۹۴۹ استفاده از بمب‌های حرارتی یا به اصطلاح گرمافشاری در مناطق مسکونی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود