Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این طرح با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و درآمدهای صندوق حرم بی بی حکیمه (س) اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه حرم بی بی حکیمه (س) مهمترین قطب گردشگری  مذهبی در استان  کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در زیباسازی این بقعه متبرکه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با یادآوری اینکه احداث زائر سرا  و آشپزخانه عمومی در حرم حضرت بی بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) از مهمترین نیازهای این بقعه متبرکه است عنوان کرد: تامین اعتبار این طرح ها از محل بودجه دولتی و مشارکت های مردمی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز این طرح ها تامین شده  تاکید کرد: از خیران نیک اندیش انتظار می رود برای احداث این زیرساخت های مهم پیش قدم شوند.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه گچساران عنوان کرد: خیران نیکوکار می توانند کمک های نقدی خود به منظور احداث زایرسرا و دیگر فعالیت های عمرانی مورد نیاز حرم حضرت بی بی حکیمه (س) را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۶۳۳ واریز کنند.

با وجود سفر بیش از یک میلیون زائر به این مکان مقدس ،کمبود زیرساخت هایی مانند زائرسرا،هتل و رستوران باعث شده گردشگران نتوانند در این مکان اقامت کنند و فرصت ایجاد ده ها شغل از دست برود.

قرار داشتن شکل منحصر به فرد بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در دل کوه و اقلیم مفرح این منطقه به ویژه از مهرماه تا اواخر اردیبهشت ماه از جذابیت هایی است که شوق مردم برای بازدید از این مکان را بیشتر کرده است.

به گفته کارشناسان در زمان حکومت بنی عباس که فشار به شیعیان فزونی گرفت گروه هایی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در چند دوره متوالی از مرزهای عراق خارج و خود را به ایران رساندند.

یکی از این گروه ها کاروانی به سرپرستی احمد بن موسی /حضرت شاهچراغ (ع) بود که به قصد عزیمت به دیار خراسان وارد خوزستان شدند اما در بین راه لشکریان مأمون به این کاروان حمله کردند و هر کدام از این اعضای کاروان ها به سمتی رفتند.

حضرت بی بی حکیمه(س) پس از شهادت غلام خود به همراه کنیزش در درون غاری که در تنگه ای در جنوب گچساران قرار داشت مخفی شد و در همان مکان بر اثر بیماری وفات یافت.

در پایان قرن سوم و اوایل قرن چهارم بقعه این سلاله پاک نبی اکرم (ص)به دست ابو محمد حسن حاکم ارجان ساخته و در دوره های مختلف بازسازی شد.

مطالعه سیر تاریخی این آستانه نورانی نشان می دهد که در دوره صفویه به دستور شاه عباس نوسازی، در سال ۱۰۹۹ هجری قمری از سوی حسن علی خان زنگنه تعمیر و پس از آن عطا الله بیک حاکم وقت منطقه ،این بقعه را مرمت کرد.

حرم بی بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری جنوب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران حرم بی بی حکیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود