Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحید تاویلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون دام های سبک و سنگین به طور مستمر انجام و این مساله در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و حیوان نیز به طور جد پیگیری می شود.

وی یادآورشد: در مورد بیماری تب کریمه کنگو، نمی توان اقدامی برای شناسایی دام مبتلا انجام داد از همین رو به منظور پیشگیری از این شیوع آن، اقدامات لازم انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاویلی مهمترین اقدام مقابله ای برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو را نگهداری ۲۴ ساعته گوشت گرم دام کشتار روز اعلام کرد و اظهارداشت: با پیش سرد کردن ۲۴ ساعته دام می توان از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کرد، اقدامی که در کشتارگاه ها با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهریار گفت: به مردم نیز توصیه می شود، برای جلوگیری از ابتلا به هر نوع بیماری با مصرف فرآورده های دامی، به حتم گوشت قربانی را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب کسانی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا می شوند که با دام و کشتار آن سر و کار دارند و در معرض خطر هستند.

با کشتار غیر مجاز به شدت برخورد و مقابله می کنیم

تاویلی با بیان اینکه عمده مراقبت هایمان را بر روی کنترل پیش سرد کردن گوشت دام کشتار شده گذاشته ایم، تاکید کرد: با بحث کشتار غیر مجاز به شدت برخورد و مقابله می کنیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهریار به تفاوت کشتار غیر مجاز با قربانی کردن دام به دست خود مردم اشاره کرد و ادامه داد: کشتاری که برخی افراد برای سودجویی، خارج از اماکن مجاز و در شرایط نامناسب انجام می گیرد و نکات بهداشتی در این زمینه رعایت نمی شود، غیر مجاز و غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: مردم به طور عمده در مناسبت ها یا به علت رویدادهای خاص اقدام به ذبح دام می کنند اما این مساله هیچ شباهتی به کشتار غیر مجاز ندارد با این وجود باید نکات بهداشتی به خصوص پیش سرد کردن را در خصوص گوشت دام باید مد نظر داشته باشند.

تاویلی به مصدومیت یکی از کارشناسان دامپزشکی در حین واکسیناسیون حیوانات اشاره و اعلام کرد: پنجشنبه هفته گذشته، موردی از حیوان مبتلا به بیماری هاری در این شهرستان گزارش شد.

عملیات واکسیناسیون سگ های شهریار آغاز شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهریار بیان کرد: با شناسایی لاشه حیوان مشکوک که علائم بسیار مشابه به بیماری هاری داشت، نمونه برداری و معدوم سازی حیوان انجام شد.

وی افزود: در ادامه و با قطعی شدن بیماری سگ مبتلا به هاری، عملیات واکسیناسیون سگ های شهریار آغاز شد.

تاویلی با بیان اینکه واکسیناسیون سگ های مالک دار به طور مستمر انجام می شود، یادآورشد: حین این واکسیناسیون، یکی از این سگ ها به همکار دامپزشک ما هجوم آورد و وی بر اثر افتادن روی زمین از ناحیه دست دچار شکستگی شد اما حیوان موفق به گزش وی نشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهریار با اشاره به افزایش موارد هاری طی ۲ سال گذشته در این شهرستان و شهرهای اطراف، اظهارداش: فقط امسال چهار مورد مشکوک به هاری شناسایی و حیوان مورد نظر معدوم سازی شد.

برچسب‌ها شهرستان شهریار واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان شهریار واکسیناسیون شهرستان شهریار واکسیناسیون کشتار غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند