Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت بارش‌ها به‌گونه‌ای است که این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز متصور است و نیز برای هفته منتهی به ۳ تیر احتمال بارش در نوار شمالی کشور و حوضه آبریز دریای خزر وجود دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، هرچه به فصل گرم سال نزدیک‌تر می‌شویم احتمال بارش‌های مناسب کم و کم‌تر می‌شود و تنها برخی از نقاط شاهد بارش خواهند بود چنان‌که گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در نواحی شمالی و جنوب شرق کشور در این هفته پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین باتوجه‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، احتمال وقوع بارش در نوار شمالی کشور به‌خصوص سواحل دریای خزر مورد انتظار خواهد بود.

این هفته بیشترین بارش در کدام حوضه‌های آبریز خواهد بود؟

حوضه آبریز مرزی شرق این هفته بیشینه بارش ۳۴ میلیمتری و متوسط محدوده ۱ میلیمتری را تجربه می‌کند که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش ۲۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۰ میلیمتری را شاهد خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان  هم این هفته بیشینه بارش ۲۷ میلیمتری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد و حوضه آبریز دریای خزر  نیز بیشینه بارش ۲۴ میلیمتر و متوسط محدوده ۲ میلیمتری را دارد.

حوضه آبریز قره قوم هم در این هفته بیشینه بارش ۲۲ میلیمتری با متوسط محدوده ۳ میلیمتری را شاهد است.

کم‌ترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه  روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۱۱ میلیمتر با متوسط محدوده ۱ میلیمتر خواهد بود.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۹ حوضه بدون بارش است.

وضعیت بارش حوضه‌های آبریز در هفته منتهی به ۳ تیر چگونه است؟

حوضه آبریز دریای خزر که  در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه  شاهد بارش کمی بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بالاترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش ۳۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۶ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

مقام دوم پربارش‌های هفته منتهی به سوم تیرماه متعلق خواهد بود به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۳۳ میلیمتر که البته بدون متوسط محدوده خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان  هم در هفته  منتهی به  سوم تیرماه بیشینه بارش ۱۲ میلیمتری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بیشینه بارش ۱۰ میلیمتری و بدون متوسط محدوده خواهد بود.

کم‌ترین میزان  بارش هفته  منتهی به سوم تیرماه  در دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش حوضه آبریز قره قوم  ۴ میلیمتر بدون متوسط محدوده است.

در هفته منتهی به سوم تیر حوضه آبریز اصلی مرزی شرق که هفته منتهی به ۲۷ خردادماه  شاهد بالاترین میزان بارش بود بیشینه بارش ۱ میلیمتری  بدون متوسط محدوده خواهد داشت.

در هفته منتهی به سوم تیرماه از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۱ حوضه بدون بارش خواهند بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دریای عمان ، بارندگی ، دریای خزر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دریای عمان بارندگی دریای خزر هفته منتهی به سوم آبریز دریای خزر متوسط محدوده حوضه های آبریز بیشینه بارش حوضه آبریز گونه ای پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود

آن طور که کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خبر داده است، اواخر هفته مناطقی از این استان شاهد سامانه بارشی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال‌غرب و شرق افزوده خواهد شد، از این رو خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در جنوب‌شرق استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 749024

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد