Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:46:03 GMT

کاخ سفید: بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۸۱۰۳

کاخ سفید: بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می شود

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران تائید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، تارنمای کاخ سفید نوشت که کارین ژان پیر دیشب (۲۳ خرداد) در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود "آیا رئیس جمهور نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود؟ " پاسخ داد: این سوال بارها از رئیس جمهوری پرسیده شده و پاسخ وی بسیار مختصر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بله. وی نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی خبر داده بود که مقامات ارشد حزب دمکرات، قانونگذاران و رای دهندگان آمریکایی نگران آمادگی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور هستند.

بر اساس گزارش، این نشریه نزدیک به حزب دموکرات، مقام های وابسته به این حزب نگرانند که عدم موفقیت در بسیاری از طرح های بایدن، سن او و عدم آمادگی وی برای رویارویی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ به "لنگری" تبدیل شود که حزب دموکرات را به زیر کشد.

نظرسنجی های سراسری اخیر نشان می دهد که محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان دموکرات کاهش یافته است. نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس نشان داد که تأیید عملکرد بایدن در بین اعضای حزب خود به ۷۳ درصد رسیده که کمترین درصد در ریاست جمهوری وی، و ۹ درصد پایین تر از محبوبیت وی در سال ۲۰۲۱ است.

اکثریت دموکرات ها در مصاحبه با نیویورک تایمز با اشاره به اینکه بایدن در حال حاضر ۷۹ ساله بوده و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دور دوم (ژانویه ۲۰۲۵) ۸۲ سال خواهد داشت، این وضعیت را برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری سنگین توصیف کردند.

دموکرات‌ها از همراهی حزب با رئیس‌جمهوری آمریکا که با تورم فزاینده، افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین، مجموعه‌ای از تیراندازی‌های جمعی مرگبار، طرح دادگاه عالی برای لغو حقوق سقط جنین، و توقف طرح «بهتر بسازیم» و حقوق رای‌گیری دست و پنجه نرم می کند نگرانند و معتقدند این تحولات و ناکامی ها برای آنها در انتخابات میاندوره ای آبان بسیار گران تمام خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جو بایدن ، کاخ سفید ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جو بایدن کاخ سفید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ریاست جمهوری رئیس جمهوری کاخ سفید دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید