Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار فریدونشهر گفت: مهم‌ترین مطالبه شهرستان فریدونشهر توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در سفر رئیس‌جمهور به‌طور جدی این مطالبات را مطرح می‌کنیم.

محمدجواد صفا در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مطالبات شهرستان فریدونشهر در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اظهار کرد: یک سری مطالبات در حوزه شهری داریم که مهم‌ترین مشکل شهرستان در این بخش نبود کنارگذر و کمربندی است و مسیر مواصلاتی ۸۰ روستا از مرکز شهر فریدونشهر می‌گذرد و عبور کامیون‌ها برای شهروندان مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و سبب نارضایتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرف دیگر شهر فریدونشهر فاقد سیستم فاضلاب است و با وجود پیگیری‌هایی که در ۲۰ سال گذشته برای رفع این مشکل شده هنوز این مهم به ثمر نرسیده است و تنها قسمتی از شبکه لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده و مابقی مانده که تکمیل آن نیازمند بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی است که با وجود پیگیری‌های انجام شده مجوز ماده ۲۳ که ردیف بودجه به شکل ملی به آن تعلق می‌گیرد صادر نشد چراکه این استدلال را می‌کنند که شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت باید از اعتبارات استانی استفاده کنند.

فرماندار فریدونشهر گفت: در تلاش هستیم با یک سری از پکیج ها، مشکل فاضلاب در برخی از نقاط شهر را تا حدی مرتفع کنیم. در حوزه زیرساخت‌ها دچار مشکلات جدی هستیم. برای مثال در حوزه راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و با توجه به اینکه شهرستان فریدونشهر جز شهرستان‌هایی نیست که در مسیر شریان‌های اصلی قرار گرفته باشد ردیف ملی بودجه برای ساماندهی راه‌های آن وجود ندارد. بیش از ۴۶۰ کیلومتر راه در شهرستان داریم که ۲۳۰ کیلومتر آن خاکی است و آن ۲۳۰ کیلومتر دیگر که آسفالت است تقریباً آسفالت ۱۱۰ کیلومتر آن از بین رفته است و نیاز به روکش مجدد و زیرسازی دارد.

روستاهای فاقد گاز

صفا تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات زیرساختی که در فریدونشهر وجود دارد بحث گازرسانی به روستاها است به طوری که ۶۰ روستای منطقه پشت کوه فاقد گازرسانی هستند و سوخت و گرمای خود را از طریق سیلندرهای گازی، نفت و سوزاندن چوب تأمین می‌کنند. ۴ شهرستان در استان اصفهان داریم که رشد جمعیتی آنها منفی است که یکی از این شهرستان‌ها فریدونشهر است که با وجود داشتن نعمت‌های خدادادی فراوان به دلیل نبود زیرساخت‌ها در ۲۰ سال گذشته با رشد جمعیتی منفی مواجه بوده‌ایم. زمانی این شهرستان ۹۰ هزار نفر جمعیت داشته که در حال حاضر به ۳۵ هزار نفر کاهش یافته است که این امر سبب افزایش حاشیه‌نشینی در اصفهان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد شده است.

وی افزود: اگر زیرساخت‌های لازم به شهرستان فریدونشهر آورده شود می‌توانیم شاهد مهاجرت معکوس باشیم. یکی دیگر از مشکلات زیرساختی در مناطق روستایی شهرستان پوشش ضعیف اینترنتی است و معدود روستاهایی(۵ روستا از ۱۲۰ روستا) در شهرستان هستند که دارای تلفن ثابت هستند. همچنین وجود مدارس سنگی و کانکسی از دیگر مشکلات زیرساختی فریدونشهر است به طوری که در فصل زمستان به برخی از کلاس‌های این مدارس آب نفوذ می‌کند و در هنگام درس معلم پای برخی دانش آموزان در آب است.

فرماندار فریدونشهر گفت: روستای هیرانِ شهرستان فریدونشهر تنها روستای استان اصفهان است که بدون راه است و با وجودی که ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و اکثر ساکنان آن دامدار و سید هستند بدون راه هستند و باید سختی زیادی را برای آمدن به مرکز شهرستان تحمل کنند.

بیمارستانِ بدون «سی تی اسکن»

صفا به مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تنها یک بیمارستان در شهر فریدونشهر داریم که هنوز فاقد «سی‌تی‌اسکن» است و اگر کسی تصادف کند مجبور هستیم مصدوم را به شهرستان‌های اطراف منتقل کنیم. خیران کمک‌هایی کردند و مکان مناسب برای سی‌تی‌اسکن فراهم کرده‌اند، اما هنوز دستگاه سی‌تی‌اسکن به شهرستان داده نشده است. کمبود پزشکان عمومی و متخصص از دیگر مشکلات است.

وی گفت: بنابراین مهم‌ترین مطالبه شهرستان فریدونشهر توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در سفر رئیس‌جمهور به طور جدی این مطالبات را مطرح می‌کنیم. تفاوتی که این سفر رئیس‌جمهور با روسای جمهور دیگر دارد این است که مصوبات سفر قبلاً با کار کارشناسی بسته شده و برای هر بخش بودجه اختصاص یافته و نماینده دولت که به فریدونشهر می‌آید آنقدر دستش باز است که در حد یک یا دو مصوبه کمک کند. پس در این سفر باید بتوانیم به بهترین شکل مشکلات شهرستان را بیان کنیم.

فرماندار فریدونشهر افزود: ترکیب سنی جمعیت فریدونشهر جوان است، اما به دلیل نبود فضای کاری مناسب شش ماه از سال را به مناطق صنعتی استان مهاجرت می‌کنند و به غیر از مشکل مهاجرت دائمی، مشکل مهاجران فصلی هم داریم که پنج یا شش ماه از سال را مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها توسعه زیرساخت ها دولت سیزدهم استان اصفهان فریدونشهر فرماندار فریدونشهر شهرستان فریدونشهر رئیس جمهور زیرساخت ها سی تی اسکن مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست مخابرات استان به منظور بررسی مشکلات ارتباطی منطقه گنجگان به همراه تعدادی از مدیران از روستا‌های چشمه پهن، میرآباد، جنگیر آباد ودره ماهینی بازدید کرد.
خدادادخالق پناه با اشاره به اینکه در این بازدید مشخص شد روستای گردشگری گنجگان، به ویژه محدوده رستوران‌های بین راهی چشمه پهن دارای ضعف پوشش ارتباطی است افزود: بخشی از مسیر جاده این روستا نیز به عنوان نقطه کور ارتباطی استان محسوب می‌شود. وی ادامه داد: برای پوشش مطلوب این روستا مقرر شد، سایت موبایل واقع در روستای گنجگان مرکزی جابه جا، و دکل ارتباطی این روستا نیز افزایش یابد.
سرپرست مخابرات استان افزود: برای دسترسی مطلوب اهالی چشمه پهن، دره ماهینی و رستوران‌های بین راهی نیز سایت جدید احداث می شود.
خالق پناه اضافه کرد: جانمایی سایت جدید مشخص شد و به زودی فرایند آن انجام می شود.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر