Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به  تعداد بیمه شده‌های صندوق  بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، اظهار کرد: ۸۶ هزار نفر بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر هستند، از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته هستند که شامل مستمری بگیران، بازنشسته ، فوتی‌ها و از کار افتادگی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پایین‌ترین سطح درآمدی‌ برای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در نظر گرفته شده، یعنی با پرداخت  ۵۰ هزارتومان در ماه یعنی سالی ۶۰۰ هزارتومان،  اگر فردی هم بالاترین سطح درآمدی تعریف شده را که ماهی ۱۳۳ هزار تومان پرداخت کند سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است.

عسگریان افزود: بیمه شدگان می‌توانند سهم بیمه خود را در سه قسط ۳ ماهه ، ۶ ماهه و یکساله پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان  با بیان اینکه  نگاه صندوق بیمه اجتماعی تجاری نیست، عنوان کرد: مولدین جامعه با پرداخت ۱۵ سال واریزی بیمه و داشتن ۶۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

عسگریان تاکید کرد: هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر چتر پوشش قرار دادن جامعه هدف خود و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

وی خاطر نشان کرد: بیمه روستاییان یک صندوق کاملا اختیاری است و چون فرد بیمه شده می‌تواند با هر عنوان شغلی که بخواهد خودش را بیمه کند در نتیجه آتیه ، شوق و امید به زندگی را برای خود فراهم می‌کند.

این مسوول  با اشاره به نحوه ثبت نام بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت: جامعه هدف می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل زندگی خود در سرتا سر استان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه  ماموریت این صندوق  در ۸ سطح درآمدی که بیمه شده  برای خود تعریف  می‌کند، است، اظهار کرد: هر فرد در جامعه هدف این صندوق از هر سطح درآمدی که برای خود تعریف می‌کند ۵ درصد آن و به ازای آن دولت نیز ۱۰ درصد پرداخت می‌کند.

عسگریان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: صندوق به منظور تحقق اهداف سازمانی  خدمات خود را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که چتری بیمه‌ای هرساله بخش بزرگی از جامعه هدف را زیر پوشش خدمات صندوق قرار دهد.

وی تاکید کرد: صندوق در چارچوب عمل به مسوولیت‌های قانونی خود تلاش می‌کند به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ی گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت:  اداراتی مانند حمل و نقل پایانه‌ها برای معرفی رانندگان، ادارات وابسته به جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، دانشجویان، منابع طبیعی،دامپزشکی،  مربیان موسسات قرآنی، کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

عسگریان بیان کرد: راهداری، بنیاد مستضعفان، معاونت امور زنان ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج عشایری، بسیج مستضعفین،  پارک علم و فناوری، مشاغل خانگی و فصلی ، استاد کاران، ورزش و جوانان، معاونت امور اجتماعی، ارشاد اسلامی ( فرهنگ و هنر ، مطبوعات و...)، امور عشایری، امور روستاییان و دانشگاه‌ها هم جزو‌ اداراتی هستند که می‌توانند زیر چتر پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر لرستان بنیاد مستضعفان صندوق بیمه کشاورزان بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر لرستان صندوق بیمه کشاورزان بیمه اجتماعی سطح درآمدی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه