Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:34:25 GMT

برپایی جشنواره سفال و سرامیک در قم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۸۳۶۲

برپایی جشنواره سفال و سرامیک در قم

علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم  با بیان اینکه هنر سفال‌گری در قم پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر دارد، گفت: «کشف آثار سفالینه درتپه‌های باستانی صرم، قلی دوریش و گورستان خاوه و کشف تکه‌ای از سفال منقوش به نقش قدیمی‌ترین یوزپلنگ ایرانی در تپه قمرود گویای قدمت و پیشه سفال‌گری در استان قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با بیان این که صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زبان گویای فرهنگ و اصالت یک جامعه هستند که نسل به نسل منتقل شده‌اند، گفت: «در همین راستا به مناسبت هفته صنایع‌دستی جشنواره سفال و سرامیک با هدف معرفی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رشته صنایع‌دستی در خانه تاریخی زند در حال برگزاری است.»

ارجمندی گفت: «جشنواره سفال و سرامیک با حضور ۳۰ هنرمند پیشکسوت سفال‌گری با تولید زنده و در قالب کارگاه آموزشی تا ۲۸ خردادماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای حضور علاقه‌مندان به این هنر صنعت است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: «با توجه به افول سفال‎گری با چرخ در نشستی با حضور کارشناسان و پیشکسوتان این رشته از صنایع‌دستی مقرر شد انجمن سفال‌گران قم به منظور احیای این شیوه سفالگری راه‌اندازی شود تا با صدور مجوزها و اعطای تسهیلات از فعالان این عرصه حمایت شود.»

او گفت: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان عزمی راسخ در حفظ این میراث هنری دارد و از هنرمندانی که در مسیر احیای هنرهای در حال فراموشی گام برمی‌دارند، حمایت می‌کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی سفالگری صنایع دستی سفال گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا