Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی کدخدا زاده، در اجلاس بررسی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی منطقه 5 کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: نوع نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه عدالت و بهره وری این است که تا حد امکان فعالیت های ستادی برون سپاری شده و استقلال دانشگاه بیشتر و نقش دانشگاه ها در سطح ملی و در جامعه پررنگ‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس سند جامع توسعه ملی و در زمینه های کلان ملی مانند عدالت آموزشی، عدالت خدمات و بین المللی سازی، زمانی می توانیم از دانشگاه ها بخواهیم در این راستا فعالیت کنند که اختیارات لازم را نیز به آنها داده باشیم.

کدخدا زاده بیان کرد: در این زمینه، رویکرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتباربخشی به جایگاه دانشگاه است، زیرا باید بالاترین مرجع تصمیم گیری در جامعه، نخبگان باشند و این افراد بیشتر در دانشگاه ها حضور دارند و اساتید و نخبگان با تکیه بر علم و دانش می توانند، برای بهبود امور جامعه تصمیم گیری کنند.

این مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توانمندی ها کشور برای توسعه و افزایش کیفیت کارها، گفت: با همفکری و عقلانیت در دانشگاه ها و با یک نگاه ملی، بسیاری از مسایل به ویژه موضوعات مرتبط با حوزه سلامت حل می شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این اجلاس گفت: ایجاد کلان منطقه های کشور یکی از اقدامات بسیار خوب انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به استقلال منطقه ای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و در نتیجه اجرای بهتر امور حوزه سلامت کمک می کند و امیدواریم در آینده با توجه به توانمندی دانشگاه ها به استقلال هر دانشگاه منجر شود.

سید وحید حسینی افزود: علت توفیق در بسیاری از دانشگاه ها دنیا، استقلال این مراکز علمی در زمینه های مختلف است و برنامه ها در این دانشگاه ها بر اساس شرایط و توانمندی آن دانشگاه ارایه و اجرایی می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه کلان منطقه ها بتوانند در اجرای امور مختلف اختیار و استقلال کافی داشته باشند تا بتوانیم در راه توسعه بیشتر علم گام برداریم، اضافه کرد: تلاش برای اعتلای علم و دانش و ارتقای کیفی آموزش از اولویت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز است، زیرا اصل وظیفه دانشگاه ها آموزش برای پژوهش، آموزش برای درمان و آموزش برای خدمت به مردم است.

حسینی در ادامه از حمایت و تلاش های معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه استقلال آموزش در دانشگاه ها، قدردانی و با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه سلامت و به ویژه کسب نتایج درخشان در زمینه مقابله با کروناویروس، یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت در کشور را افزایش امید به زندگی در کشور از ۵۰ سالگی در سال ۱۳۵۷ به ۷۶ سالگی در حال حاضر عنوان کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: برون سپاری نخبگان جامعه عدالت و بهره وری درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت علوم پزشکی حوزه سلامت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در این پایگاه اورژانس هفت  تکنسین، شامل پنج  خانم و دو راننده تکنسین آقا  فعالیت می‌کنند.
عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود و میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها نیز منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان