Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از پرداخت تسهیلات تا 5 میلیارد تومان بدون وثیقه به واحد‌های تولیدی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت صمت؛ آقای محمدصادق محمدیاری در خصوص شرایط و ضوابط معرفی واحد‌های تولیدی برای دریافت این تسهیلات گفت: ملک، محل اجرای طرح، سپرده بلند مدت، چک، سفته، اوراق مشارکت و سهام از انواع مختلف وثیقه است که برای واحد‌های دارای وضع اعتباری مناسب آن هم براساس نمره اعتباری دریافتی از صندوق، نیاز به ارائه وثایق ملکی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: واحد‌هایی که نمره اعتبارسنجی آن‌ها در گروه A (ریسک خیلی پایین) یا B (ریسک پایین) قرار می‌گیرد می‌توانند با ارائه چک و سفته با امضاء مدیران، از صندوق ضمانت‌نامه تا سقف 5 میلیارد تومان دریافت کنند. به تعبیر ساده‌تر، نمره اعتباری متقاضیان؛ تعیین کننده میزان و نوع وثایقی است که برای دریافت ضمانت نامه از ایشان اخذ و برای معرفی به منظور دریافت تسهیلات لحاظ می‌شود. بر این اساس واحد‌هایی که در گروه C به بعد قرار می‌گیرند باید ترکیبی از وثایق مورد پذیرش را برای دریافت ضمانت‌نامه به صندوق ارائه کنند.
 عضو هیئت مدیره و معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک درباره نحوه اعتبارسنجی متقاضیان گفت: مهم‌ترین شاخص‌ها در اعتبارسنجی، وضع بازار و تقاضا برای محصول، دارا بودن صورت‌های مالی حسابرسی شده، رتبه اعتباری دریافتی از موسسه اعتبارسنجی ایرانیان همچنین وضع فروش و سود حاصل از آن است از طرفی بدهی معوق متقاضی به بانک‌ها نیز در نتیجه اعتبارسنجی تاثیر گذار خواهد بود.
محمدیاری در خصوص فرآیند دریافت ضمانت نامه تا سقف 5 میلیارد تومان و معرفی برای دریافت تسهیلات مربوطه تاکید کرد: متقاضیان دریافت ضمانت نامه و تسهیلات مزبور باید به چند نکته مهم برای ثبت و پیگیری درخواست خود توجه کنند. در ابتدا متقاضیان باید مطابق روال گذشته وارد سامانه صدور الکترونیکی ضمانت نامه به آدرس www.sif.ir شده و درخواست خود را در سامانه صدور ثبت کنند با این تفاوت که در بخش مربوط به بارگذاری مصوبه بانک، تصویر درخواست خود مبنی بر دریافت تسهیلات را درج نموده و همه مدارک و مستندات مربوطه را در این سامانه بارگذاری کنند. در مرحله بعد، درخواست ثبت شده، توسط کارشناسان صندوق و نمایندگان استانی بررسی می‌شود و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، مراحل بعدی آن در صندوق طی می‌شود و در صورت وجود نقص و نیاز به تکمیل مدارک به متقاضی عودت داده می‌شود.
 محمدیاری افزود: این تسهیلات فقط در قالب سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید برای توسعه فعالیت قابل پرداخت است که به واحد‌های دارای پروانه بهره برداری تعلق می‌گیرد.
 معاون مالی و اقتصادی صندوق در ادامه با تاکید بر اهمیت وضعیت اعتباری واحد‌ها گفت: مهم‌ترین نکته در خصوص بهره مندی از این تسهیلات، نمره اعتباری واحد‌های متقاضی است و این واحد‌ها تنها زمانی از ارائه وثیقه ملکی مستثنی می‌شوند که گروه اعتباری آن‌ها بر اساس اعتبارسنجی انجام شده A یا B باشد.
 وی اضافه کرد: اواخر سال گذشته از استان‌ها درخواست کردیم تا هر استان 10 طرح دارای توجیه اقتصادی مناسب را در این راستا به صندوق معرفی کند که در حال حاضر 22 استان واحد‌های صنعتی مدنظر خود را به صندوق معرفی کرده‌اند و پرونده متقاضیان، توسط مدیریت اعتبارسنجی و صدور ضمانت نامه صندوق در حال بررسی است و سپس به بانک معرفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وام دریافت ضمانت نامه برای دریافت واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق