Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به طوفان گردوخاک در استان‌های غربی و احتمال خسارت به کشاورزان،‌ آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایران اکونومیست، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، استان‌های واقع در نوار شرقی کشور شامل خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز آسمان در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است.

بعدازظهر امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور هوای گرم و پایدار مستقر می‌شود و تنها در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. شنبه آینده برای منطقه زابل وقوع طوفان شن پیش‌بینی شده است.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم خواهد شد.

توصیف سامانه: گردوخاک

نوع مخاطره: گردوخاک، وزش باد شدید

منطقه اثر: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تأخیر و احتمال لغو پروازها، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و ابگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص زیرکوه، خوسف، بیرجند،برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش بینی است.

لطفی افزود:خسارات قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است

وی گفت:روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع وجاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.


پرهیر از سفر‌های غیر ضرور،احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه های هواشناسی استان است. 

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق