Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری در هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی در خصوص حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: از ۳۰۰ نخبه دعوت کردیم و سه جلسه مطالعاتی و کارشناسی و جمع بندی در این زمینه برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش آتش نشانی و حضور ۵۰ نیروی این سازمان در متروپل تصریح کرد: آتش نشانان به صورت سه شیفت و شبانه روزی در محل مشغول به کار بودند و اگر در آن محل حضور نداشتند مشخص نبود که خارج کردن فوت‌شدگان از زیر آوار به چه مرحله ای برسد؛ لذا از هیئت رئیسه انتظار داریم تقدیر ویژه‌ای از آتش نشانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از صحبت‌های آقامیری را در ادامه بخوانید:

*اصرار مالک در این ساختمان موجب تغییرات مستمری شده بود و بنابر اعلام نماینده شرکت نقشیاد که در ابتدا اجرای طرح را بر عهده گرفته بود، این ساختمان در آغاز با اسکلت فلزی و در شش طبقه طراحی شده بود که در ادامه بر اساس اصرار مالک به سازه‌های بتنی تغییر کرد که با توجه به این موضوع، شرکت نقشیاد از ادامه پروژه انصراف داد.

*ایمنی، صاحب صلاحیت نبودن طراحان طرح و استاندارد نبودن سازه‌ها از جمله عواملی بوده که طرح را مسدود کرده بود.مهندسان ناظر دیگری برای این طرح پیش بینی شده بود که به دلایل حقوق و مزایا و مواردی از این قبیل، ناظران انصراف دادند.

*با اعلام اینکه در اسفند ۹۸ مجوز افزایش طبقات از سوی شهرداری آبادان صادر می شود. مجوز افزایش طبقات تا ۱۲ طبقه صادر شده بود و با توجه به اینکه سه طبقه بدون نقشه مقاوم‌سازی اضافه شدند، اعلام می‌شود که ساختمان در معرض خطر اساسی قرار دارد. کمتر از یک ماه از این هشدار، متروپل فرو ریخت.

*ضعف دانش کارفرمایان و در اولویت بودن منافع مالی برای آنان یکی از دلایل این حادثه بود. وقتی ۴۵ روز برای طراحی سازه زمان نیاز است نباید به یک یا دو هفته کاهش پیدا کند و همچنین نباید زمان کنترل مضاعف کاهش پیدا کند تا پروانه سریعتر صادر شود. متأسفانه این روند در خصوص ساختمان متروپل اتفاق افتاد. استفاده نکردن از مجری ذیصلاح نیز از دیگر چالش‌هایی است که در مترو پل و همچنین در تهران نیز شاهد آن هستیم. فسادپذیر بودن نظارت نیز از دیگر چالش‌های این پروژه بود.

*زمانی باید پروانه ساختمان ها صادر شود که هر پنج ناظر ساختمان تاییدیه را اعلام کنند و تنها در این صورت باید انشعابات به ساختمان‌ها ارائه شود؛ این اقدام گلوگاهی برای جلوگیری از تخلف است.

کد خبر 683266 برچسب‌ها آبادان شوراى شهر تهران شهردارى تهران متروپل آبادان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبادان شوراى شهر تهران شهردارى تهران متروپل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه