Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری آزمون‌ ورودی مدارس سمپاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای پایه هفتم و دهم در روزهای ۲۶ و ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت آموزش‌وپرورش، الهام یاوری در تشریح جزییات برگزاری آزمون‌ ورودی مدارس سمپاد، گفت: آزمون‌ ورودی پایه هفتم، رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ و آزمون پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان تا ۲۵ خردادماه است و داوطلبانی که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سؤالات آزمون پایه هفتم در دو دفترچه مجزا ارائه می‌شود. دفترچه شماره ۱، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره ۲، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۲۵ دقیقه است.

یاوری درباره آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد گفت: محتوای آزمون پایه دهم شامل دو دسته سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که۵۰ درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و۵۰ درصد مربوط به استعداد تحصیلی است. به ۵۰ سؤال استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و به ۵۰ سؤال استعداد تحصیلی۷۰ دقیقه زمان اختصاص می‌یابد.

وی در پایان با تشریح تعداد ثبت شرکت کنندگان در آزمون و ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد در هر دوره گفت: امسال، برای پایه هفتم حدود ۱۹۰هزار نفر و پایه دهم حدود ۱۰۴هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در۲ هزار و ۳۰۰ حوزه اجرایی به رقابت خواهند پرداخت و حدود  ۱۸هزار نفر در پایه هفتم و حدود ۱۳هزار نفر در پایه دهم پذیرفته خواهند شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازگشایی مدارس ، مدارس سمپاد ، دانش‌آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازگشایی مدارس مدارس سمپاد دانش آموزان مدارس سمپاد پایه هفتم پایه دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم