Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@14:04:47 GMT

پشت پرده معاف شدن 5 خودرو از قرعه کشی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۲۱۴

پشت پرده معاف شدن 5 خودرو از قرعه کشی

از پنج خودرویی که از قرعه کشی معاف شدند سه خودرو در طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید با اقبال روبرو نبودند.

به گزارش ایران اکونومیست، سخنگوی وزارت صمت از عرضه پنج خودرو بدون قرعه کشی خبر داد. امید قالیباف گفت از 25 خرداد ماه سال جاری شاهین، ساینا S، ساینا، کوییک R و کوییک S از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در قالب طرح های فروش فوق العاده، پیش فروش و مشاکت در تولید بدون برگزاری قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط حاکم بر کلان اقتصاد و همچنین بازار خودرو این سوال پیش می آید که چرا سیاست گذار خودرویی برای عرضه پنج خودروی یاد شده، آنها را از قرعه کشی معاف کرد؟

به نظر می رسد باید جواب این سوال را در نتایج اولین طرح فروش برگزار شده از مسیر سامانه یکپارچه جست و جو کرد. آن طور که سایپایی ها بعد از برگزاری قرعه کشی اعلام کردند در طرح پیش فروش ظرفیتی حدود 19 هزار و 350 دستگاه برای انواع خودروی سواری شامل کوییک R، کوییک S، ساینا S و کوییک معمولی در نظر گرفته شده بود که تنها حدود 10 هزار 770 نفر برای این طرح فروش ثبت نام کردند بنابراین تمام ثبت نام کنندگان واجد شرایط دریافت خودرو شدند. همچنین در طرح مشارکت در تولید نیز این خودروساز ظرفیت نزدیک به 16 هزار دستگاه از محصولات یاد شده را برای عرضه در نظر گرفته بود اما تنها نزدیک به دو هزار و200 نفر از این طرح فروش استقبال کردند.

بنابراین مشاهده می شود از پنج خودرویی که از قرعه کشی معاف شدند سه خودرو در طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید با اقبال روبرو نبودند. بنابراین سیاست گذار خودرویی با علم به این مساله خبر از حذف قرعه کشی برای خودروهای یاد شده را مطرح کرده است.

نکته دیگر اینکه بررسی فاصله قیمت این خودروها در کارخانه و بازار نشان می دهد به جز ساینا معمولی که فاصله قیمتی حدود 80 میلیون تومانی دارد بقیه خودروهای یاد شده از فاصله قیمتی حدود 30 میلیون تا 40 میلیون تومانی بین کارخانه و بازار برخوردار هستند.

بنابراین مشخص است سیاست گذار خودرویی خیلی هوشمندانه خودروهای یاد شده را از گردونه قرعه کشی خارج کرده تا به نوعی وعده وزیر صمت را عملیاتی کند هر چند که حذف قرعه کشی برای این خودروها تاثیر چندانی روی بازار ندارد.

اکو ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قرعه کشی پنج خودرو پیش فروش یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیر سامانه یکپارچه خودرو‌ها از آغاز اولین طرح فروش خودرو‌های برقی وارداتی و هیبریدی از عصر امروز (یکشنبه ١۶ اردیبهشت) خبر داد و تاکید کرد این دور از فروش ۴ خودروی وارداتی شامل ۲ خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول خودرو‌های وارداتی که اسفند ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودرو‌های برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه) به ایسنا خبر داد و گفت: این چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.

طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودرو‌های وارداتی که اولین دور از فروش خودرو‌های برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.

در این دور از فروش خودرو‌های وارداتی، دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.

متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند.


دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز