Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزعلی دیندار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل افزایش تولید محصول در کشتزارهای این شهرستان را بارندگی های مناسب و رعایت نکات فنی در امر کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کشت محصول از آبان ماه پارسال آغاز شد خاطرنشان کرد: برداشت گیاه تا دهه نخست تیرماه ادامه دارد که پیش بینی می شود از سطح ۱۵۸ هکتار کشزار دانه روغنی کاملینا بیش از ۱۹۰ تن محصول دانه برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیندار اضافه کرد: این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت دانه روغنی کاملینا را در سطح استان دارد که در اکثر مناطق از جمله گلیان، زوارم، لوجلی، بخش سرحد و حومه کشت می شود و بیش از ۱۵ بهره بردار در آن مشغول به فعالیت هستند.

 مسوول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال قیمت هر کیلوگرم از این دانه، ۲۵۰ هزار ریال است که ۱۰ درصد بالاتر از کلزا و خرید آن توافقی است و یکی از روغن های با ماندگاری بالا است، گیاه کاملینا در شرایط دیم منطقه برخلاف بسیاری از گیاهان روغنی که با این شرایط سازگاری ندارند، سازگاری مناسبی داشته و از کنجاله آن می‌توان برای تغذیه دام، طیور و آبزیان استفاده کرد.

سال گذشته این دانه روغنی در سطح ۴۹ هکتار از اراضی شهرستان کشت شد که از این سطح ۴۰ تن برداشت شد.

برچسب‌ها کاملینا اراضی کشاورزی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاملینا اراضی کشاورزی شیروان کاملینا اراضی کشاورزی شیروان دانه روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت