Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بهمن مرادی در جمع شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: اداره تعاون روستایی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر تعاونی‌های تولید روستایی، شرکت تعاونی روستایی و شرکت تعاونی کشاورزی را دارد.

وی تصریح کرد: یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی گندم بوده که این اداره با ظرفیت مجموع ۲۵ هزار تن انبارهای خود محصولات گندم و کلزا را به عنوان مشاور اداره غله و بازرگانی خریداری و در انبارها نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس به عنوان قوی‌ترین اتحادیه استان بوده و دارای انبار ۳ هزار و ۵۰۰ تنی و سردخانه با ظرفیت ۳۰ تن است و با دو خط تولید فعال سالانه گندم بذری ارقام مختلف را با همکاری کشاورزان تولید می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد گندم بذری استان از نوع با کیفیت و مطلوب و از نوع ارقام دیم توسط کشاورزان و با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و اداره تعاون روستایی کشت و تولید می‌شود.

مرادی گفت: تعداد ۱۲ شرکت تعاونی تولید روستایی در شهرستان فعال بوده که فعالیت آنها آبرسانی به اراضی کشاورزی، تجهیز اراضی به سیستم نوین کشاورزی و زهکشی اراضی است، اغلب این شرکت‌های تعاونی تولید روستایی به ایستگاه پمپاژ مجهز هستند.

* سالانه بیش از ۱۰ هزار تن شیر از دامداران توسط شرکت‌های تعاونی کشاورزی خریداری می‌شود

وی بیان کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار تن شیر از دامداران توسط شرکت‌های تعاونی کشاورزی خریداری و سالانه ۵۰۰ تن شیر به کارخانجات لبنی منطقه به فروش می‌رسد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده اما از سال ۱۳۹۵ به شکل سیستمی در حال ساماندهی است، قرار است نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی مانند صنوف دیگر در کشور به شکل رسمی فعالیت کند و تمام کشاورزان، دامداران و صنوف مرتبط در این سامانه بارگذاری شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۷ هزار نفر دامدار، کشاورز، باغدار و غیره در این نظام صنفی عضو بوده و پروانه فعالیت دارند که با این پروانه فعالیت می‌توانند از خدماتی مانند بیمه، تسهیلات بانکی و یا تضامین بانکی استفاده کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فروشگاه روستا، ایجاد مجتمع فروشگاهی روستا بازار و راه‌اندازی گلخانه ۶ هزار مترمربعی از جمله پروژه‌های مهم این اداره بوده که تاکنون مصوبه استانی مجتمع فروشگاه روستا بازار اخذ شده و منتظر موافقت سازمان هستیم تا در دو هفته آینده کلنگ‌زنی شود.

وی بیان کرد: توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، توزیع اقلام کالاهای اساسی در سطح روستاها و تنظیم قیمت میوه شب عید با توزیع میوه در نقاط مختلف شهرستان از جمله فعالیت‌های این اداره است.

* تاکنون ۵ هزار تن گندم بذری از کشاورزان تحویل گرفته شده است
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت: امسال اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی ۷ هزار تن گندم بذری را با کشاورزان قرارداد بسته و تاکنون ۵ هزار تن ان توسط کشاورزان تحویل داده شده است.

رشید خرمالی اظهار کرد: مشکل ما تامین منابع مالی برای وجه کشاورزان در قبال گندم بذری آنها بوده که با توجه به اختلاف قیمت گندم بذری نسبت به سال گذشته و مشکلات تضامین بانکی هنوز تسهیلات مورد نیاز برای پرداخت وجه کشاورزان دریافت نشده است.

وی تصریح کرد: برای پرداخت وجه گندم بذری به مقدار ۷ هزار حدود ۹۰ میلیارد تومان نیاز است که دریافت چنین تسهیلات بانکی نیاز به وثیقه و تضامین معتبر آنچنانی دارد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: حدود ۲۲ نوع بذر از ارقام مختلف که بیشترین آن دیم است در شهرستان تولید می‌شود.

وی گفت: امسال برای نخستین بار در سطح  یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی نسخ و خشک‌کاری شهرستان برای کشت قراردادی شالی انعقاد قرارداد شده که ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بهمن مرادی روستایی شهرستان گنبدکاووس اداره تعاون روستایی شرکت های تعاونی تعاونی روستایی شرکت های تعاون گندم بذری نظام صنفی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برنامه جهش تولید در دیم‌زار ها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره)کار خودش را آغاز کرد و جهش تولید گندم در دیم‌زارها اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در همایش جهش تولید در دیمزارها و بزرگداشت روز گندم و نان در روستای امام قیس، اظهار کرد: در زمینه تولید گندم استان، با حضور ۴۰ هزار کشاورز، ۱۰ هزار ماشین‌آلات کشاورزی، ۱۲ هزار تن نهادهای کود شیمیایی و بیش از ۱۵ هزار تن بذر به عنوان گسترده‌ترین ساز و کار اقتصادی تولیدی بخش کشاورزی است.

وی افزود: در دنیا بیش از ۶۰ درصد غذای تولیدی از آب سبز یا آب باران است و در کشور و به تناسب در استان این مقدار کمتر از ۲۰ درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برنامه جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره) کار خودش را آغاز کرد، جهش تولید گندم در دیم‌زارها سال گذشته در مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار هکتار اجرایی شد و در سال‌جاری این مقدار به دو برابر یعنی ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

برزگر افزود: در این طرح توزیع ۶۵ ماشین‌آلات کشاورزی پیشرفته کشت مستقیم، توزیع متنوع بذری و تخفیفات بیمه‌ای از ثمرات این طرح بود.

کد خبر 748426

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد