Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:39:41 GMT

فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۳۲۷

فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها

هر ملتی پیشینه خاص خود را دارد و رویدادهای خاصی را جشن می‌گیرد. ما در این مقاله عجیب ترین و ناشناخته‌ترین فرهنگ‌ها و سنت‌هایی که در سراسر اروپا رواج دارد را ارائه کرده‌ایم. آیا می‌دانستید که در اسپانیا می‌توانید به سمت مردم گوجه فرنگی پرتاب کنید؟ یا تا به حال در مورد شلاق زدن زنان در جمهوری چک در عید پاک شنیده‌اید؟ برای دانستن پاسخ‌های این سوالات جذاب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزار ایسنا به نقل از کاریزما تور، با خواندن این مطلب با چیزهای عجیب‌تری که در برخی از کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد، آشنا می‌شوید؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا تمامی فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها را دریابید.

1.جشنواره توماتینا: اسپانیا

آیا غذا خوردن را دوست دارید؟ یا ترجیح می‌دهید غذا را به سمت دیگران پرتاب کنید؟ اگر اینطور است، باید به بونوئل اسپانیا بروید و از بزرگترین مبارزه گوجه فرنگی در جهان لذت ببرید. این رویداد در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود که در تور اسپانیا آژانس کاریز می‌تواند آخرین ایستگاه سفر تابستانی شما باشد. هیچ‌کس نمی‌داند که این سنت چگونه آغاز شده و شرکت کنندگان آن را صرفاً به دلیل سرگرمی خالص آن را انجام می‌دهند.

2.شنای صلیب دانوب: رومانی

مردم رومانی در زمستان جهت برگزاری مسابقه دانوب برای صلیب شنا می‌کنند. این رویداد توسط کلیسای ارتدکس حمایت می‌شود. وقتی یک کشیش صلیبی را به رودخانه می اندازد، هزاران مرد مجبورند برای یافتن آن در آب یخ زده شنا کنند. اعتقاد بر این است که این جشن غسل تعمید عیسی در رود اردن است. اعتقاد بر این است که شخصی که اولین بار صلیب را پیدا می‌کند برای کل سال آینده زندگی پر از شانس خواهد داشت.

3.شلاق زدن در عید پاک: جمهوری چک

یک رسم در عید پاک در چک وجود دارد که ممکن است عجیب و یا حتی بی‌رحمانه به نظر برسد. در جمهوری چک و در روز دوشنبه عید پاک، زنان را با شاخه‌های بید شلاق می‌زنند. زنان باید برای شلاق زدن به مردان جایزه بدهند که معمولاً به پسران تخم مرغ‌های رنگی جایزه داده می‌شود. این کار خیلی بی‌رحمانه است. تور چک یکی از محبوب‌ترین تورهای اروپا در نزد مسافرین ایرانی است.

4.قهرمانی در حمل همسر: فنلاند

آیا از دویدن به تنهایی خسته شده اید؟ شما می‌توانید یکی از ورزش‌های مورد علاقه فنلاند، یعنی "حمل همسر" را امتحان کنید. مردان در این کشور و طی یک مسابقه، همسران خود را حمل می‌کنند. قوانین سختگیرانه و روش‌های مختلفی در این مسابقه وجود دارد که نشان می‌دهند چگونه یک مرد باید همسر خود را حمل کند. به عنوان مثال، حمل و نقل آتش نشانی یا سبک استونیایی: این  سبک اینگونه است که زن کمر مرد را در حالی که او وارونه است نگه می دارد و پاهایش را دور شانه‌های او حلقه می‌کند. هدف از این کار چیست؟! هدف بردن در این مسابقه است؛ شما باید اولین نفری باشید که مسابقه را در مسیر با موانع و چالش‌های بسیار به پایان می‌رساند. اگر به اندازه کافی خوب باشید، می‌توانید حتی در مسابقات جهانی حمل همسر که هر ساله در سونکاجاروی فنلاند برگزار می‌شود، شرکت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور چک تور اسپانیا عید پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • تصمیم عجیب مورایس درباره آقای گل لیگ برتر
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است