Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلق دفع پشه و دور کردن آنها از خانه و محل کارتان اینجاست شگرد دور کردن پشه ها از خودتو بلدی؟​ پشه ها چگونه انسان را برای نیش زدن پیدا می کنند؟ آنچه همه سوسک ها را می کشد ؟ ۶ طعمه قوی طبیعی سوسک​ ۸ نشانه که می گوید خانه شما لانه حشرات شده است​ روش های جدید و فوری دور کردن مورچه ها از خانه​ قلق دفع پشه و دور کردن آنها از خانه و محل کارتان اینجاست

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دانشمندان در جریان تحقیقات خود رنگ‌هایی را که سبب دور شدن پشه‌ها می‌شود؛ شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن در مطالعات اخیر خود دریافتند پشه‌ها بیشتر به سمت رنگ‌های قرمز، نارنجی، سیاه و فیروزه‌ای جذب می‌شوند و رنگ‌های سبز، بنفش، آبی و سفید را نادیده می‌گیرند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده پوست انسان‌ها اغلب سیگنال‌هایی به رنگ‌های قرمز و نارنجی ارسال می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود پشه‌های بیماری‌زا به سمت بدن جذب شوند. البته پشه‌ها برای شناسایی محیط اطراف خود بیشتر از حس بویایی استفاده می‌کنند و درواقع بوی گازهای مختلف نظیر کربن دی‌اکسید این حشرات را به سمت منبع انتشار بو جذب می‌کند.

در این زمینه بخوانید

شگرد دور کردن پشه ها از خودتو بلدی؟​ پشه ها چگونه انسان را برای نیش زدن پیدا می کنند؟ آنچه همه سوسک ها را می کشد ؟ ۶ طعمه قوی طبیعی سوسک​ ۸ نشانه که می گوید خانه شما لانه حشرات شده است​ روش های جدید و فوری دور کردن مورچه ها از خانه​

چنین گازهایی در چشم پشه‌ها به رنگ‌های قرمز و نارنجی نمایان می‌شود و از این طریق این حشرات حس بینایی و بویایی خود را به طور همزمان برای شناسایی طعمه به‌کارگیری می‌کنند.

در حقیقت محققان دانشگاه واشنگتن در مطالعه اخیر خود کوشیده‌اند ارتباط بین رنگ‌ها و میزان تأثیرگذاری آن‌ها بر پشه‌ها را توضیح دهند. یکی از محققان ارشد حاضر در این پروژه تحقیقاتی می‌گوید «از جمله رایج‌ترین سؤال‌هایی که مردم از من می‌پرسند این است که چگونه از نیش پشه‌ها در امان باشیم؟ رنگ قرمز تنها مختص به لباس‌هایی که می‌پوشیم نیست بلکه در پوست انسان نیز وجود دارد. می‌توان با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ‌های آبی، سبز، بنفش و سفید از گزیده شدن توسط پشه‌ها جلوگیری کرد.»

تب زرد، زیکا، مالاریا، تب دِنگی و چیکونگونیا شایع‌ترین بیماری‌هایی است که از طریق نیش پشه منتقل می‌شود. پزشکان معتقدند اگر بتوان با استفاده از لباس‌های رنگی پشه‌ها ناقل بیماری را از انسان‌ها دور کرد در هر سال جان میلیون‌ها انسان از خطر مرگ نجات پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو پشه دور کردن پشه ها رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گل دوم بایرن مونیخ به رئال مادرید توسط کین در دقیقه ۵۷

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # رئال مادرید ، بایرن مونیخ ، لیگ قهرمانان اروپا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلاصه بازی الاتحاد ۱ - الهلال ۲
  • (ویدئو) گل دوم بایرن مونیخ به رئال مادرید توسط کین در دقیقه ۵۷
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • (ویدئو) سکانس بامزه‌ای که از «بمب یک عاشقانه» وایرال شد
  • (ویدئو) گل زیبای مهدی قایدی به الوصل
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • (ویدئو) تصاویر ترسناک از بلعیدن یک گراز توسط اژد‌های کومودو!