Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند صباحی است رسانه های قزوین به مجامع انتخاباتی و ورزشی استان قزوین نامحرم شده اند و دیگر دعوت نامه ای برای حضور در این مراسم و پوشش خبری این برنامه ها دریافت نمی کنند.

مجامع انتخاباتی که به منظور انتخاب رییس هیات ورزشی و هیات مدیره آنها با حضور اعضای مجمع تشکیل می شود به انتخاب رییس یا انتخاب نشدن آن از طریق رای گیری منجر می شود و حضور رسانه ها برای پوشش آنها بسیار ضروری است به ویژه زمانی که عالیترین مسوول یک رشته ورزشی یعنی رییس فدراسیون در این مجامع انتخاباتی حضور می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماه اخیر چندین مجمع انتخاباتی روسای هیات های ورزشی استان از جمله کونگ فو و هنرهای رزمی، ورزش‌های جانبازان و معلولین، تکواندو و سوارکاری استان با حضور روسای فدراسیون برگزار شده اند که متاسفانه رسانه ها و خبرنگاران  در این مجامع حضور نداشته و جلسات آن نیز پوشش خبری داده نشده است.

جالب است که اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی برگزاری این مجامع انتخاباتی نه تنها خود را مقید به دعوت از رسانه ها و فراهم سازی زمینه پوشش جلسات خبری نمی داند بلکه حتی خود این اداره نیز هیچ اقدامی برای انتشار اخبار این مجامع در سریعتر زمان ممکن نمی کند.

این امر موجب شده که در نظر بسیاری از افکار عمومی شایبه هایی در خصوص نحوه برگزاری مجامع، مهندسی شدن آنها، چینش نفرات دعوت شده به مجامع و تعیین روسا و هیات مدیره هیات ها پیش از برگزاری مجمع ایجاد شود که لازم است دستگاه های نظارتی و امنیتی در این خصوص ورود کرده و ابعاد موضوع را به عنوان یکی از مظاهر تضییع حقوق عامه مورد رسیدگی قرار دهند.

خبرنگار ایرنا استان قزوین برای بررسی این موضوع به سراغ کارشناسان و خبرنگاران ورزشی استان قزوین رفته تا ابعاد این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

برخی جلسات ورزشی استان قزوین محرمانه برگزار می شود

 خبرنگار ورزشی روزنامه ولایت تنها روزنامه استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:پیش از این در برنامه های مجامع انتخاباتی دعوت می شدیم اما در چند مدت اخیر برخی برنامه ها را دعوت نشده و چند برنامه نیز دعوت شده ایم.

محمد بهرامی گفت: یکسری از برنامه ها را خود مسوولان نمی خواهند پوشش خبری داده شود و خیلی از جلسات را به صورت محرمانه برگزار می کنند که نمی دانیم آیا نیاز است که محرمانه برگزار شود؟

وی اضافه کرد: بسیاری از جلسات نیز بعدا مشخص می شود که برگزار شده مثلا جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با نواب هیات های ورزشی یا معاونان اداره کل که جدیدا برگزار شده و ما از آنها خبر نداریم.

این خبرنگار ورزشی گفت: باید اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برای تصدی مسوولیت روابط عمومی این اداره فردی را منصوب کند که به همه اصول این کار مسلط باشد تا شاهد این مشکلات و خلل ها در اطلاع رسانی نباشیم.

اطلاع رسانی برنامه های ورزشی در استان قزوین ضعیف بوده است

سردبیر خبرگزاری فارس استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اطلاع رسانی برنامه های ورزشی در استان قزوین حداقل در چند ماه اخیر خیلی ضعیف شده است درحالیکه در دوره های قبل نحوه اطلاع رسانی برنامه های ورزشی بهتر بود.

مهدی بیگدلو با واکاوی دلیل این ضعف، گفت: به نظر من مشکل در این است که یک فرد متخصص در حوزه روابط عمومی اداره ورزش به کار گماشته نشده که نسبت به رسانه های استان شناخت لازم را داشته باشد.

وی گفت: ورزش و جوانان حوزه گسترده ای است و نیاز است کسی در این حوزه مسوولیت بپذیرد که شناخت کافی نسبت به این حوزه، رسانه های فعال استان و ورزشی نویسان داشته باشد.

رسانه ها در پوشش خبری برنامه های اداره کل ورزش و جوانان عقب هستند

مهدی چگینی فعال و خبرنگار ورزشی صدا و سیما و نشریات متعدد استان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان، مقداری در این حوزه ضعیف عمل کرده است ولی پایگاه خبری آنها به روز است و نسبت به سال های قبل، کپی کردن اخبار از پایگاه های دیگر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان استان قزوین اخیرا گروه واتساپی شهرستان ها را نیز راه اندازی کرده و تعامل با شهرستان های استان خوب شده است.

چگینی افزود: به رغم تمامی این نکات مثبت در پوشش خبری برنامه های اداره کل مخصوصا دفتر مدیرکل عقب هستیم مثلا روز گذشته مجمع انتخاباتی هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان با حضور رییس فدراسیون برگزار شد که خواسته یا ناخواسته دعوت نبودیم.

وی اضافه کرد: اگر به این جلسات هم دعوت بشوم حضور نمی یابم چون یکساعت قبل از مجمع، برگزاری آنها اطلاع رسانی می شود که درست نیست.

چگینی افزود: از هیات های ورزشی استان نیز یکسری تعطیل هستند و اصلا روابط عمومی ندارند و نمی خواهند داشته باشند ولی برخی دیگر بسیار فعال هستند که موجب افزایش سرعت اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مجامع انتخاباتی که با حضور روسای فدراسیونها برگزار می شود باید به گونه ای اداره ورزش اقدام کند که حداقل یک خبرنگار ورزشی در آنها حضور یابد تا نسبت به پوشش اخبار آنها در استان اقدام شود.

هیچ خبری از اداره ورزش به خبرگزاری ارسال نشده است

دبیر خبرگزاری ایسنا استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:متاسفانه خبری هیچ وقت از سمت اداره ورزش به خبرگزاری ما ارسال نشده است و نهایتا ما را به یک نشست خبری سالانه دعوت کرده اند.

زهرا عبداللهی افزود:هیچ اطلاع رسانی از وضعیت هیات های ورزشی، ورزشکاران و ورزش همگانی و ورزش در مدارس صورت نگرفته و حتی گزارش کار این اداره نیز برای انتشار در اختیار خبرگزاری ما قرار داده نشده است.

وی با بررسی دلایل این امر، گفت: ممکن است در مرحله اول ضعف از روابط عمومی باشد ولی دلیل اصلی به مدیریت و سیاسگذاران اصلی مجموعه باز می گردد که شانی برای روابط عمومی قایل نشده اند که نیروی فعالی را منصوب کنند که عملکرد سازمانی و در کل عملکرد دولت در این حوزه را به اطلاع مردم برساند.

اداره ورزش و جوانان استان قزوین با رسانه ها غریبه است

سرپرست خبرگزاری ایلنا استان قزوین و مدیرمسوول پایگاه خبری تیتر قزوین و نشریه تقاطع نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین از رسانه ها در هیچ برنامه ای دعوت نمی کند و تا به امروز در هیچ برنامه ای از جمله مجامع انتخاباتی که با حضور روسای فدراسیون ها برگزار می شود دعوت نشده ایم.

سید مصطفی جعفری افزود: اداره ورزش و جوانان استان با رسانه ها غریبه است و اصلا خبرنگار ما برای پوشش برنامه های آنها دعوت نمی شود.

برآیند:

متاسفانه در چند ماه اخیر رویه بسیار نامطلوبی در اداره ورزش و جوانان استان باب شده که برگزاری برنامه های مهم خبری این اداره بدون دعوت از رسانه ها انجام می شود.

یکی از این برنامه ها برگزاری مجامع انتخاباتی با حضور روسای فدراسیون ها است که بازتاب کشوری دارد ولی متاسفانه بدون حضور رسانه ها برگزار می شود و ایجاد شایبه در اذهان عمومی را در پی دارد و باید این رویه اصلاح شود.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه مجمع انتخاباتی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه فدراسیون های ورزشی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه مجمع انتخاباتی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین اداره ورزش و جوانان استان ورزش و جوانان استان قزوین حضور روسای فدراسیون کل ورزش و جوانان استان اداره کل ورزش و جوانان مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی خبرنگار ورزشی برگزار می شود اطلاع رسانی روابط عمومی ورزشی استان پوشش خبری برنامه ها رسانه ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در این مراسم نمایندگان شورای نگهبان و هیات اجرایی، سه نامزد و‌یک نماینده نامزد از دو‌حوزه انتخابیه، مدیرکل و معاونان صداوسیمای اصفهان حضور داشتند دستورالعمل‌های ضبط مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و نحوه پخش آن مطرح شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بر این اساس دو نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. از ۱۳اردیبهشت تبلیغات نامزدهابه مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صداوسیمای مرکز اصفهان هفته آینده از هر نامزد سه مناظره ۶۰دقیقه‌ای ضبط می‌کند که ۱۳ اردیبهشت در سیمای استانی پخش خواهد شد.

هشت برنامه تبلیغاتی در رادیو ۱۵/۴۰ و ۱۹/۲۰ و ۱۲ برنامه مناظره در ساعات ۱۳ و ۲۳ پخش خواهد شد.

سیما‌ی اصفهان هم از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت در ساعات ۱۵/۳۵ و ۲۰/۳۵ هر روز برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها را پخش خواهد کرد.

پخش مناظره‌ها هم در سیما از ۱۳ اردیبهشت در ساعات ۱۳ و ۲۲ تا ۱۹ اردیبهشت پخش می‌شود.

صداوسیما براساس قانون جدید انتخابات بطور یکسان برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره آنها را پخش می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان