Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-29@15:50:05 GMT

سرقت 5/3کیلو طلا برای فرار از ازدواج اجباری

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۷۳۲



دختر 17ساله افغان برای فرار از ازدواج اجباری با سرقت 3.5کیلو طلاهای پدر و مادرش از خانه گریخت اما چند روز بعد به دام یک زورگیر بی‌رحم گرفتار شد.

به‌گزارش همشهری، حدود 2هفته قبل خانواده یک دختر نوجوان افغان به اداره پلیس تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن دخترشان دادند. آنها گفتند که دخترشان قرار بوده به‌زودی پای سفر عقد بنشیند اما به‌طور ناگهانی ناپدید شده و به‌نظر می‌رسد از خانه فرار کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها توضیح دادند: مدتی قبل یکی از همشهریان ما به خواستگاری دخترمان آمد و قرار عقد را تعیین کردیم اما دخترمان راضی به این ازدواج نبود و نمی‌خواست با خواستگارش ازدواج کند. همین مسئله باعث شده بود تا میان او و ما اختلاف و کشمکش به‌وجود بیاید. تا اینکه درنهایت دخترمان راضی به ازدواج شد اما پیش از عقد یکباره ناپدید شد. ما احتمال می‌دهیم که او برای فرار از ازدواج تصمیم به فرار از خانه گرفته باشد اما وقتی متوجه شدیم تمام طلا و جواهراتی که در این سال‌ها خریده بودیم سرقت شده، شکمان به یقین تبدیل شد که او با سرقت همه طلاها که حدود 3کیلو و نیم بود از خانه فرار کرده است.

با اظهارات این خانواده پرونده‌ای در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و مأموران با دستور قاضی محمد امین تقویان، تحقیقات برای یافتن دختر 17ساله را آغاز کردند تا اینکه بعد از گذشت حدود 2 هفته وی به خانه برگشت. او که به‌شدت نادم و پشیمان بود به سرقت طلاها اعتراف کرد اما مدعی شد که همه طلاها را از او دزدیده‌اند.

وی روز گذشته با حضور در دادسرا به بازپرس پرونده گفت: من نمی‌خواستم به ازدواج اجباری تن بدهم. از سوی دیگر به تازگی در فضای مجازی با دختری به‌نام مینا آشنا شده بودم و او وقتی متوجه شد که خانواده‌ام قصد دارند به اجبار مرا به خانه بخت بفرستند پیشنهاد فرار از خانه را داد.

اما گفت باید پول همراهم باشد و من همه طلاهای پدر و مادرم را دزدیدم و شبانه از خانه فرارکردم. چند روزی به خانه مینا و چند روزی را هم به خانه زنی جوان رفتم اما روز حادثه مینا به من زنگ زد و خواست به خانه‌اش بروم و پیش او بمانم. درحالی‌که طلاها همراهم بود به خانه مینا رفتم اما داخل آسانسور مردی که ماسک به‌صورت داشت با چاقو به سمتم حمله کرد. او با دسته چاقو ضربه‌ای به سرم زد که دچار سرگیجه شدیدی شدم و بعد با تهدید کیفم را که داخل آنها طلاها بود سرقت کرد.

من هم ناچار شدم نادم و پشیمان به خانه برگردم و حالا به دادسرا آمده‌ام که از مینا شکایت کنم. من به او مشکوک هستم و تصور می‌کنم وی با همدستی پسر موردعلاقه‌اش نقشه سرقت طلاهایم را کشیده‌اند.

با شکایت این دختر نوجوان، ‌تحقیقات در این پرونده آغاز و بازپرس دستور بازداشت مینا و پسرموردعلاقه‌اش را صادر کرد تا اسرار این سرقت فاش شود.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران

به گزارش خبرآنلاین، آنان خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ حق‌الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»

به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!

به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.

پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901037

دیگر خبرها

  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!