Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم مهره کش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها و سرفصل ها در جلسه های مختلف با استانداری اصفهان و وزارت میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است و در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان پیشنهاد می شود.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: این طرح ها شامل تکمیل طرح موزه صنایع دستی وجهانگردی، تکمیل و تخصیص اعتبار هفت مجموعه ثبت جهانی استان، تکمیل و تخصیص اعتبار برای هفت پایگاه ملی استان، تخصیص اعتبار برای آزادسازی و تکمیل عرصه و حریم محوطه های تاریخی مهم استان و ساماندهی و مرمت بناهای شاخص و ملی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف موزه منطقه ای استان اصفهان نیز یکی از طرح های پیشنهادی در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان است، خاطرنشان کرد: زمانی مقرر بود موزه منطقه ای در اصفهان بعنوان پایلوت منطقه مرکزی کشور شامل استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری را پوشش دهد که تا کنون به دلایلی انجام نشده و قرار است تعیین تکلیف شود.

مهره کش، سایر طرح های پیشنهادی میراث فرهنگی در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان را تخصیص اعتبار بمنظور مطالعات لازم درباره بحران های محیط زیست استان مرتبط با میراث فرهنگی، تخصیص اعتبار برای مشارکت در امر مرمت، حفاظت، تکمیل و تجهیزه موزه های تاریخی استان، تخصیص اعتبار برای حفاظت و تکمیل مرمت بانک های تاریخی استان، تخصیص اعتبار تکمیل و مرمت کاروانسراهای استان، تخصیص اعتبار برای تکمیل مرمت کبوترخانه ها، تخصیص اعتبار ساماندهی پل های تاریخی و تخصیص اعتبار بمنظور تکمیل و به روز رسانی سیستم های حفاظت الکترونیکی موزه ها و بناهای تاریخی استان عنوان کرد.

وی گفت: مطالبات و انتظارات بخش میراث فرهنگی استان اصفهان در سفر آتی رییس جمهور در ۲ محور کلی تامین اعتبار بمنظور مرمت و تکمیل طرح های میراث فرهنگی و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی بمنظور رونق گردشگری و حمایت از سرمایه گذاری است.

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه ما برای حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی به تخصیص اعتبارات نیاز داریم، افزود: این اداره کل بمنظور توسعه زیرساخت های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی به ارائه تسهیلات به این بخش می پردازد که در این زمینه نیز درخواست داریم که اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات به مثابه موتور محرک برای بخش خصوصی بشمار می آید، ادامه داد: بخش خصوصی بویژه در دوران پسا کرونا به این تسهیلات نیاز دارد و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز این تسهیلات را با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و اولویت بخشی در قالب تفاهم نامه با بانک های عامل به بخش خصوصی اعطا می کند.

مهره کش با تاکید بر اینکه طرح های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مستمر است، توضیح داد: بناهای تاریخی بطو مداوم به مرمت و حفاظت نیاز دارند که نیازمند تامین اعتبارات است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تصویب این طرح ها و پیشنهادات در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان، بمنظور تخصیص اعتبارات لازم به هر یک از بخش ها با توجه به شاخص ها و اولویت بندی در شهرستان های مختلف اقدام شود.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزار و ۸۵۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان امام (نقش‌جهان)، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۷ هزار تخت دارد.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان اصفهان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی نصف جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان اصفهان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان اصفهان اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تخصیص اعتبار بخش خصوصی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام