Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:49:12 GMT

تعهد چین به سازگاری با تهدیدهای تغییرات اقلیمی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۷۶۵

تعهد چین به سازگاری با تهدیدهای تغییرات اقلیمی

با افزایش خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، چین متعهد شده است که برنامه های خود را بهتر با بحران آب و هوایی سازگار کند.

به گزارش ایسنا، طبق یک سند سیاستی جدید، اقتصاد و جامعه چین در معرض خطر فزاینده تغییرات آب و هوایی قرار دارند و این کشور باید مکانیزم ‌های سازگاری و قابلیت‌های نظارتی را در هر سطح از دولت بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین در استراتژی ملی سازگاری با تغییرات آب و هوایی آورده است: تغییرات اقلیمی اثرات نامطلوب جدی بر سیستم اکولوژیکی طبیعی کشور وارد کرده و به گسترش و نفوذ در اقتصاد و جامعه ادامه داده است.

در این سند آمده است: تغییرات اقلیمی نه تنها چالش ‌های بلند مدتی ایجاد کرده، بلکه چین را در برابر رویدادهای ناگهانی و شدید آسیب‌ پذیرتر کرده است. بیماری های قابل انتقال، آفات و وضعیت آب و هوایی شدید نیز خطر فزاینده ای برای سلامت عمومی است.

در سند سیاستی جدید چین اشاره شده است که دولت، سیستم های پیشگیری از بلایای مرتبط با آب و هوا را جدید کرده و آسیب پذیری اقتصاد و همچنین اکوسیستم های طبیعی را کاهش خواهد داد.

همچنین چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ یک سیستم ارزیابی اثرات آب و هوایی و خطرات ناشی از آن را در سراسر کشور ایجاد کند و به پروژه‌های بزرگ نیاز است که شامل وضعیت آب و هوایی در ارزیابی‌ های اثرات زیست‌ محیطی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این سند هشدار داده شده که ذوب شدن یخ ‌های دائمی و یخچال‌های طبیعی و گسترش دریاچه‌های یخی باعث اختلال در تامین آب شده است و افزایش سطح دریاها خطر سیل را افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چين تغییرات اقلیمی تغییرات اقلیمی آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی