Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی خیراندیش صبح امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: امنیت غذایی در دو بخش تولیدات گیاهی و دامی پیگیری می‌شود و در سال جاری با وجود بارندگی‌های کم اما تاکنون تولید قابل قبولی در حوزه گندم با 130 هزار تن برداشت داشته‌ایم.

وی همچنین از وجود 300 هزار هکتار باغات با تولید 600 هزار تن محصولات باغی در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: ما در زمینه تولید گوشت سفید به طور کامل مصرف استان را نمی‌توانیم پوشش دهیم اما حدود 70 درصد گوشت سفید مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: محدودیت‌ها و مشکلاتی در زمینه تولید گوشت سفید وجود داشت و با توجه به تغییر قیمت تصور می‌شد، جوجه‌ریزی کم شود، اما آنچنان تغییری صورت نگرفته و نهاده در اختیار مرغداران قرار گرفته است.

خیراندیش با اشاره به اینکه در بحث نهاده‌ها و واردات آن به کشور و تولیدات داخلی با مشکلات و کمبودهایی مواجه بودیم، تصریح کرد: سعی کردیم این مسائل به شکلی مدیریت شود و نهاده‌ها در اختیار دامداران به گونه ای قرار گیرد تا تولید آنها پایین نیاید.

وی همچنین از وجود مشکل ارزی برای ورود نهاده‌های دامی به کشور سخن به‌میان آورد و افزود: این مشکلات تا حدی برطرف شد، اما نهاده‌هایی که توسط دامداران از قبل ثبت شده بود و قرار بود تا قبل از هدفمندی یارانه‌ها به آنها بدهند، پرداخت نشده است و این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در این خطه اظهار کرد: 101 طرح کشاورزی و دامپروی در این هفته به بهره‌برداری می رسد که موجب ایجاد یک هزار و 130 شغل و 2 هزار و 385 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

خیراندیش عنوان کرد: 430 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان قرار گرفته است که 700 میلیارد تومان معرفی به بانک داشته‌ایم و 70 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: بیش از 550 دامدارکارت به بانک معرفی شده‌اند و تا امروز 67 میلیارد تومان به دامداران و مرغداران پرداخت شده است و تا 400 میلیارد تومان هم برسد و استان کرمان در این زمینه رتبه 14 را دارد و 100 میلیارد تومان از بانک رسالت برای دامداران و مرغداران در نظر گرفته شده است. 

خیراندیش اضافه کرد: 318 مجموعه شیلات در استان کرمان داریم و 2 هزار و 850 تن محصولات آبزی تولید می‌شود و بیش از 97 هزار هکتار از اراضی استان کرمان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است و 3 هزار هکتار در دست اجراست و 4 هزار هکتار در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی از وجود افزون بر 5 هزار رشته قنات در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: 250 رشته از قنوات استان کرمان بازسازی شده‌اند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه 500 تن نهاده‌های دامی احتکار شده در استان کشف و بین دامداران توزیع شد، تصریح کرد: 250 تن مرغ مازاد خریداری شده است و در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

خیراندیش اظهار داشت: شیر تولیدی در استان کرمان نیز با قیمت مصوب 12 هزار تومان خریداری و در اختیار کارخانه داران قرار گرفته است. 

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان علی خیراندیش 101 طرح در هفته جهادکشاورزی افتتاح می شود سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان استان کرمان میلیارد تومان هزار هکتار نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور