Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی دغدغه اهالی حصار بوعلی نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی رایج در محدوده بویژه بوستان نیاوران، از جمله بدحجابی، بی‌حجابی و سگ‌گردانی، فرماندار شمیرانات از جوانان دغدغه‌مند محله دعوت کرد تا برای مقابله با این جرم داوطلب گزارش‌دهی به سامانه ناظر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  نشست فرماندار شمیرانات و جمعی از مدیران فرمانداری، اداری و شهری با اهالی محله حصار بوعلی (ناحیه یک شمیران) که شبانگاه دوشنبه در مسجد جامع این محل برگزار شد؛ چالش‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، و تامین امنیت اخلاقی، کنترل و برخورد موثر با این جرائم یکی از شاخص‌ترین مطالبات اهالی برآورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نیز در راستای بهرمندی از مشارکت مردمی در کاهش یا رفع مشکلات خاطرنشان کرد: اسامی تعدادی از جوانان داوطلب به گزارش‌دهی سامانه ناظر را برای دریافت برنامه و اقدام به آن، به واحد متولی نیروی انتظامی ارائه خواهیم کرد و پس از یک هفته گزارش‌دهی، استعلام اقدامات صورت گرفته اعم از پیامک اخطار و تبعاتی که با تکرار متوجه فرد خاطی خواهد شد، گرفته و شرایط را پایش می‌کنیم. اگر کارآمد بود تداوم می‌یابد و اگر کافی نبود در شورای تامین تصمیم‌گیری می‌شود.

ذاکریان خطاب به حضار تاکید کرد: مطمئن باشید این مسائل که شآن نظام و مردم را زیرسوال می‌‌برد، دغدغه جدی ماست و کنترل آن مستلزم ورود جدی‌تر متولیانی نظیر نیروی انتظامی و شهرداری است که در همین راستا ارتقای سرکلانتری یکم به فرماندهی به منظور افزایش نیرو و امکانات را در دستور کار داریم.

کشف حجاب جرم مشهود

براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه، یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه، یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

در تبصره این قانون آمده است: بانوانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه، یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.

مجهول الحال بودن موقوفات حصار بوعلی، مانع وقف‌های جدید

به دنبال آن‌که امام جماعت مسجد جامع حصار بوعلی با اشاره به مجهول الحال بودن موقوفات محله ابراز نگرانی کرد و این وضعیت را خطری برای اعتماد اهالی و سرمایه اجتماعی، و مانعی برای وقف‌های جدید دانست، فرماندار شمیرانات بر ادارات ثبت اسناد و اوقاف تکلیف کرد تا لیست پلاک‌های ثبت شده و دیگر موقوفات را با شرح وضعیت ظرف ۲۴ ساعت به امام محله و هئیت امنای مسجد تحویل دهند.

نبود امکانات ورزشی برای بانوان دغدغه فرمانده بسیج خواهران حصاربوعلی

از دیگر مسائل مطروحه در این نشست مردمی، نبود پارک بانوان و یا سالن سرپوشیده برای فعالیت‌های ورزشی آنان بود که ضمن بررسی امکانات محله، مقرر شد با پیگیری از مراجع قضایی اجازه بهره‌برداری از مجموعه ورزشی حصاربوعلی که تعارضی بین آموزش و پرورش و شهرداری دارد، با مدیریت مسجد برای بانوان محله فراهم شود؛ همچنین سرای محله در زمان‌های مشخص تحویل آنان باشد.

جمع‌آوری لاین دوچرخه‌‌سواری خیابان پاسداران با قید فوریت

اهالی حصار بوعلی، لاین دوچرخه‌سواری خیابان پاسداران را که از لاین‌های اصلی تفکیک شده و امکان تردد خلاف جهت را برای موتورسواران فراهم می‌کند، یکی از موارد ناامنی و سرقت دانستند و با توجه به عدم استفاده آن در کاربری اصلی، خواستار اعاده به وضع سابق معبر شدند.

ذاکریان در این خصوص پاسخ داد: با توجه به این‌که طرح در سطح شهر به صورت سراسری توسط شهرداری تهران اجرا شده بود، و ظاهراً در صحن شورای اسلامی مطرح است، مکاتبات پی‌در‌پی را از فرمانداری، شهرداری منطقه و نیروی انتظامی انجام خواهیم داد تا لاین این معبر با قید فوریت (پیش از تعیین تکلیف در شورا) جمع‌اوری شود.

مدیریت فضای تربیتی مدارس در دست ائمه جماعات دغدغه‌مند

با توجه به اعلام آمادگی امام جماعت مسجد جامع حصاربوعلی برای ورود به مسائل تربیتی دانش آموزان به منظور تامین نسل آینده محله از افراد متدین و ولایی، فرماندار شمیرانات ابراز کرد: هماهنگی لازم با آموزش و پرورش منطقه انجام خواهد شد تا این اقدام برای مدارسی که در نزدیکی مساجد محلات هستند، عملیاتی شود.

به گفته فرمانده بسیج برادران، این محله در حال حاضر حدود ۴ هزار جمعیت دارد و ۲۲ شهید دفاع مقدس، انقلاب و ترور تقدیم اسلام عزیز و خاک پاک ایران کرده است.

محله حصار بوعلی دارای ۲ پایگاه بسیج برادران و یک پایگاه بسیج خواهران است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشف حجاب فرماندار شمیرانات سگ گردانی حصار بوعلی ناهنجاری های فرهنگی فرماندار شمیرانات حصار بوعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات

(تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • سنت بیل گردانی نیم ور محلات
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • (تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار