Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز اهدای خون، از ۲۲ اهداکننده مستمر خون در چهارمحال و بختیاری که بیش از ۵۰ بار خون اهدا کرده‌ بودند تجلیل شد.

حسین هاشمی ۲۴ خردادماه در این آیین با اشاره به اینکه سرمایه اصلی سازمان انتقال خون اهداکنندگان خون هستند، اظهار کرد: خوشبختانه به پشتوانه اهداکنندگان خون است که جوابگوی نیاز بیماران درمانی استان هستیم، تاکنون توانسته‌ایم به طور ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز بیماران بیمارستانی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: از هیچ استانی فرآورده خونی وارد چهارمحال و بختیاری نمی‌شود، البته مازاد بر مصرف بیماران پیش از گذشت تاریخ انقضا، خون به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی بوده که ضریب و سلامت خون آن بسیار بالاست، تصریح کرد: حدود ۵۵ درصد از اهداکنندگان خون در استان، اهداکنندگان مستمر هستند که در سال بیش از دو بار خون اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراجعه ۳۰ هزار نفری اهداکنندگان به مراکز انتقال خون در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۰۰۰ نفر به دلیل معافیت پزشکی، حجامت و ... از اهدای خون معاف شدند و خونگیری به ۶ ماه یا یک سال دیگر موکول شد، از طرفی ایده‌آل ذخیره خون هفت روز بیان شده که در حال حاضر ذخیره خون استان به ۷.۵ روز رسیده است.

وی سن اهدای خون را از ۱۸ سال تا ۶۰ سال برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال است و بالاتر از آن سن به دلیل مسائل فیزیولوژی بدن ممکن است پمپاژ قلب با مشکل مواجه شود، به همین دلیل در گام نخست سلامت اهداکننده و سپس خونگیری دارای اهمیت است.

گفتنی است، در پایان از ۲۲ اهداکننده مستمر خون با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری اهداي خون تجلیل روز اهدای خون چهارمحال و بختیاری انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری