Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: حجت الاسلام محمد گاشه از ۷ سال پیش توفیق خدمتگزاری به مردم در لباس امام زمان داشته و سه سال است که امام جماعت پایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد انقلاب مهدی (عج) است

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی منطقه منبع آب حاشیه شهرستان اهواز به همراه هشت نفر از طلاب و ۱۶ نفر از دانشجویان، کار گروه‌های مختلفی را برای خدمت رسانی فرهنگی - اجتماعی و محرومیت زدایی از این منطقه حاشیه شهر در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه این کارگروه هرشب جلسات گروهی با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و برنامه‌های دیگر را برای جوانان برگزار می‌کرد و جمعه شب‌ها نیز هیئت با دعوت از سخنرانان کشوری برقرار می‌شد و حداقل ۳۵۰ نفر در این برنامه‌ها حضور فعالی دارند.

مطالبات مردمی برای رفع مشکلات منطقه منبع آب اهواز بخشی از فعالیت‌های حجت الاسلام گاشه و گروه جهادی‌اش بوده که برکات فراوانی برای محرومیت زدایی از منطقه داشت.

انجام آسفالت خیابان‌ها، حل مشکلات برق منطقه و برداشتن دو تپه خطر آفرین در منطقه از کارهای مهمی است او و گروه‌های جهادی رقم زده‌اند؛ همچنین با کمک این گروه‌ها به نیازهای نیازمندان رسیدگی می‌کرد و خانوار را که نیازمند جابه‌جایی بودند، توسط او و گروه‌های جهادی جابه‌جا شدند.

حجت الاسلام گاشه در ایام کرونا علاوه بر ضد عفونی کردن و توزیع محصولات بهداشتی نیز نزدیک ۸ هزار بسته معیشتی از طریق خیران و نهادها جذب و به نیازمندان اهدا کرد؛ او حتی برای گره گشایی و رفع موانع ازدواج ۲۵ سری جهیزیه را با کمک خیران و نهادها تهیه کرد تا این جهیزیه‌ها در نهایت به دختران دم بخت نیازمند هدیه شد.

‏۳۵‬ معتاد به چرخه زندگی برگشت

او در مرکز نیکوکاری مسجد به نیازمندان و بیمارانی که نیاز به درمان دارند ولی پرداخت هزینه را ندارند، پس از هماهنگی با بیمارستان‌ها آنها را به بیمارستان معرفی می‌کرد و برای برخی از بیماری‌ها نیز وام درمان پرداخت کرد؛ البته تیم‌های پزشکی - دندانپزشکی و ویزیت رایگان با مطالبات او و گروه جهادی برای درمان رایگان مردم نیازمند به منطقه دعوت می‌شدند.

حجت الاسلام گاشه حتی در زمینه اشتغالزایی نیز ورود کرده و مرکز پخت نان محلی برای زنان بی سرپرست ۱۰ نفر راه اندازی و آنها صاحب شغل و درآمد کرد؛ البته ایجاد کارگاه خیاطی برای هشت نفر که اکنون در آنجا مشغول به کار هستند از دیگر اقدامات او در زمینه ایجاد اشتغال برای افراد منطقه است.

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی منطقه منبع آب حاشیه شهرستان اهواز حتی برای تحکیم بنیاد مهم خانواده و رشد و ارتقای فرهنگی - تربیتی مردم این منطقه، حسینیه کودک را برای کودکان برگزار کرد و علاوه بر آن جلسات مشاوره خانواده به صورت رایگان برگزار می‌کرد.

همچنین با همت امام محله نیز فرزندان خانواده‌های آسیب دیده در صورت تمایل والدین برای آسیب زدایی و برنامه‌های تربیتی عضو می‌شدند.

در زمینه ترک اعتیاد با کسانی که برای تأسیس کمپ اعتیاد در این محله اقدام کرده‌اند، همکاری کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر برای ترک اعتیاد معرفی شده و ۳۵ نفر از این افراد توانستند با ترک اعتیاد به چرخه زندگی و کانون گرم خانواده برگردند.

همه این کارها با پای کار آوردن مسئولان استانی و منطقه‌ای انجام شد و حتی شخص رئیس جمهور در این منطقه حضور یافت.

کد خبر 5513771

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی اهواز محرومیت زدایی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا جهرم امام رضا ع خراسان رضوی دهه کرامت میلاد امام رضا ع آمار کرونا اردبیل مشهد بیرجند صنایع دستی حجت الاسلام برنامه ها گروه ها منبع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا