Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در شهرستان نیشابور و در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۹۵.۷ درصد دوز اول، ۸۶.۸ درصد دوز دوم و حدود ۴۲ درصد شهروندان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عصمت تقی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: وضعیت کرونا در نیشابور مانند سایر نقاط کشور نسبت به قبل خیلی بهتر شده است اما هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت کرونا تمام شده است و همچنان رعایت بهداشت فردی از جمله زدن ماسک، در اماکن شلوغ و بدون تهویه مناسب، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین مراجعات سرپایی در روز حدود ۲۰ نفر است، اظهار کرد: تعداد تست‌های مثبت به طور چشمگیری کاهش یافته و از تست‌هایی که گرفته می‌شود، حدود ۹۵ درصد آن‌ها منفی است. همچنین در حال حاضر هشت بیمار بستری داریم که از این تعداد ۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.  

تقی‌آبادی تصریح کرد: اظهار نظر در مورد پایان کرونا هنوز به جمع‌بندی کاملی نرسیده و این موضوعی است که باید از سوی وزارت بهداشت بررسی و اعلام شود و شهرستان‌ها نمی‌توانند در این زمینه اظهار نظر کنند اما با توجه به اینکه خانواده کرونا ویروس‌ها از ویروس‌هایی است که بیشتر در فصل سرد فعالیت می‌کنند، هنوز با قاطعیت نمی‌توان گفت کرونا تمام شده و به وضعیت پیش از کرونا بازگشته‌ایم بلکه ممکن است در ماه‌های آینده با پیک‌هایی مواجه شویم.

تکمیل واکسیناسیون تنها راه کم کردن بحران‌های احتمالی در آینده است

وی یادآور شد: تنها موضوعی که می‌تواند بحران احتمالی آینده را کمتر کند، تکمیل واکسیناسیون است. لازم است افرادی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، حتما برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در مورد نحوه فعالیت مراکز تزریق واکسن در شرایط فعلی گفت: در حال حاضر پایگاه‌های تجمیعی واکسن را به آن صورتی که در تیر ماه و مرداد ماه ۱۴۰۰ داشتیم نداریم اما واکسن کرونا در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی همچنان تزریق می‌شود که آدرس و ساعت کاری این مراکز مشخص است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شهری با وضعیت قرمز و نارنجی نداریم و اکثر شهرها در وضعیت آبی است، به همان نسبت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بسیار کم شده است.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه رعایت پروتکل‌ها و با توجه به رنگ‌بندی شهرستان که اکثرا آبی است، بیشتر موضوع رعایت بهداشت فردی مد نظر است و بر همین اساس رعایت بهداشت فردی از جمله شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و به ویژه سربسته که تهویه مناسبی ندارند و همچنین تکمیل سه دوز واکسن کرونا توصیه می‌شود.

در آخرین به‌روزرسانی اطلاعات وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت کرونا در کشور در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۱۳ مورد اعلام شده و ۳۳۵ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارد. در خراسان رضوی نیز شهرهای باخرز، خلیل‌آیاد، کاشمر، فیروزه، کلات و کوهسرخ در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها واکسیناسیون کروناویروس نيشابور خبرهای شهرستان نیشابور واکسن کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند