Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:54:35 GMT

فاش کردن کشف یک کشتی جنگی سلطنتی بعد از ۱۵ سال!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۲۴۶

فاش کردن کشف یک کشتی جنگی سلطنتی بعد از ۱۵ سال!

محققان کشف کشتی جنگی سلطنتی که حدود ۳۴۰ سال پیش در سواحل شرقی انگلیس غرق شده بود را بعد از گذشت ۱۵ سال فاش کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ روز جمعه مصادف با دهم ژوئن سال جاری محققان از یک کشتی جنگی که بیش از 300 سال پیش در سواحل شرقی انگلیس غرق شده بود و در آن یک ولیعهد حضور داشت، رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، خبر کشف کشتی جنگی به مدت 15 سال، بنا به ملاحظاتی با هدف حفاظت در برابر آسیب‌های احتمالی اعلام عمومی نشده بود.

 این کشتی که "گلاستر" نام دارد، در سال 1682 میلادی پس از برخورد با یک ساحل شنی در سواحل شرقی بریتانیا غرق شد. پادشاه "جیمز دوم" انگلیس که در آن زمان به عنوان "دوک یورک" شناخته می‌شد توانست از آن نجات پیدا کند. وی در نهایت به پادشاهی انگلیس رسید و سه سال بعد به عنوان پادشاه "جیمز هفتم" در اسکاتلند شناخته شد.

کلر جوویت استاد دانشگاه رشته تاریخ فرهنگ دانشگاه "ایست آنگلیا"، کشف کشتی مذکور را نوید تغییرات اساسی در درک و شناخت بهتر تاریخچه اجتماعی، دریایی و سیاسی قرن هفدهم دانست و آن را یک نمونه برجسته از میراث فرهنگی مربوط به دریا که از اهمیت ملی و بین‌المللی بالایی برخوردار است، عنوان کرد.

این کشتی که در حدود 45 کیلومتری (28 مایلی) از ساحل "گریت یارموث" قرار داشت، در سال 2007 توسط دو برادر غواص به نام‌های جولیان و لینکلن بارنول پس از یک جستجوی چهار ساله کشف شد.

لینکلن بارنول درباره چگونگی کشف کشتی مذکور اینگونه می‌گوید: هنگامی که به اعماق دریا فرود آمدم، کشتی را مانند توپ بزرگی که بر روی شن‌های سفید افتاده بود، دیدم. این تصویر واقعا زیبا و الهام‌بخش بود.

در این کشتی غرق شده آثار تاریخی مختلفی از جمله بطری شیشه‌ای که نشان خاندان «لگ»، اجداد «جورج واشنگتن» نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده بر روی آن وجود دارد، یافت شده است.

جونیت همچنین معتقد است: از آنجایی که کشتی با سرعت بالایی غرق شده است، سرنشینان و خدمه آن فرصت حمل هیچگونه وسایلی را پیدا نکرده بودند؛ به همین دلیل سایر مصنوعات شامل تجهیزات ناوبری، دارایی‌های شخصی، لباس‌ها و ... به صورت دست نخورده مشاهده شده است.

همچنین محققان با بررسی شواهد و مدارک موجود احتمال تلف شدن 130 تا 250 نفر را در حادثه غرق شدن این کشتی قویا مطرح کرده‌اند.

"خدای ذرت مایا" کشف شدالهه یونان باستان به کشور خود بازگشتکشف اتفاقی "شهر باستانی مایاها" در کشور مکزیک!انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار باستانی آثار باستانی کشتی جنگی کشف کشتی غرق شده غرق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا،‌ از این رسانه خبری آمریکایی، ‌اعتراضات دانشجویی، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتر اضات پیوسته اند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این گزارش افزود: بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.
در این میان واکنش پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان بسیار خشونت آمیز بوده و در شبکه های اجتماعی بازتاب ویژه ای داشته است.

ایالت آریزونا برای جلوگیری از فعالیت دانشجویان طرفدار فلسطین، از دستگاه های آبپاش استفاده کرده است. ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که آبپاش ها درست محلی که دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا اردوگاهی برای تجمعات صلح آمیز خود برپا کرده‌اند، را هدف قرار داده و پلیس دانشجویان را تهدید به ترک محل می کند.

ای بی سی نیوز همچنین از تعطیلی پردیس هامبولت دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا تا پایان ترم خبر داده و تاکید کرد این پردیس تا ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) به آموزش از راه دور اکتفا خواهد کرد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید